معاون شهردار پایتخت:
بهرهبرداری ۳۰ درصدی از تجهیزات حملونقل تهران را به ۵۰ درصد میرسانیم
جلسه شورای مدیران عامل سازمانها و شرکتها و مدیران کل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست جلال بهرامی، معاون شهردار تهران برای بحث و بررسی درباره گزارش «اقدامات ۲۰ ماهه برنامههای شاخص معاونت حملونقل و ترافیک براساس بودجه عمومی سال ۱۴۰۲ مدیریت شهری» برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی در این جلسه هماهنگی کامل مدیران عامل سازمانها و شرکتها با یکدیگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه ما باید آمادگی پذیرش هرگونه انتقادی را داشته باشیم و از نظرات شهروندان، کارشناسان و رسانهها استفاده کنیم.
وی با بیان این که خدمات جدید را برای خدمترسانی بهتر و بیشتر به شهروندان در دستور کار داریم، افزود: ما باید در اجرای تکالیف و وظایف خود و ارائه خدمات شایسته، متعهد به اجرای قوانین و مقررات و ملزم به رعایت اساسنامههای سازمانی باشیم و اگر بخشنامهای به ما ابلاغ میشود، نافی مسئولیت اساسنامهای ما نیست.
اگر فعالیت مترو حتی برای یک دقیقه متوقف شود، هزاران مسافر معطل میشوند
معاون شهردار تهران در مورد مباحثی که اخیرا در مورد شرکت بهرهبرداری مترو مطرح میشود، با تأکید بر این که فعالیت مترو از اهمیت و حساسیت ویژهای برخوردار است، خاطرنشان کرد: تکلیف اصلی و قانونی شرکت بهرهبرداری مترو، جابهجایی ایمن و روان شهروندان است و اگر خدمترسانی مترو حتی برای یک دقیقه معطل بماند و فعالیت در شهر زیرزمینی متوقف شود، به یکباره هزاران مسافر به سطح شهر اضافه خواهند شد که امکان جابهجایی آنها را نداریم.
وی با اشاره به این که باید بودجه را شاخص کار خود بدانیم و نسبت به عملیاتی کردن آن تعهد داشته باشیم، اظهار کرد:چشمانداز ما در برنامهها باید سال ۱۴۱۰ باشد، نه سال ۱۴۰۴ و زمان اتمام قراردادهای ما نباید با پایان دوره فعلی مدیریت شهری همزمان باشد، بلکه قراردادهای ما باید تا اتمام دوره مدیریت بعدی ادامه داشته باشد و اصولا، چشماندازها باید معطوف به یک دوره نسبتا طولانیمدت ۸ یا ۱۰ ساله باشد.
نیاز به سرمایهگذاری ۲۰۰ هزار میلیاردی در حوزه حملونقل و ترافیک تهران تا سال ۱۴۱۰
بهرامی با بیان این که اگر بتوانیم تا سال ۱۴۱۰، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه حملونقل و ترافیک ظرفیتسازی کنیم، ۶۰ تا ۷۰ درصد مسائل و مشکلات این حوزه در پایتخت رفع میشود، تصریح کرد: سه شاخص در حوزه حمل و نقل پیش روی ماست، یکی، اجرای الگوی طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر تهران است که ۲۰ میلیون سفر روزانه درونشهری را هدف قرار داده است، دیگری، افزایش فعالیت سازمانها و شرکتها برای خدمت به شهروندان و خدماترسانی حداکثری ناوگان حملونقل عمومی و سرانجام، توجه به واقعیتهای موجود در کف خیابانهاست.
وی با بیان این که باید از تمام اختیارات و امکانات قانونی خود برای خدماترسانی به شهروندان استفاده کنیم و نباید تحت هیچ شرایطی خدمت به شهر و شهروندان حتی برای یک دقیقه معطل بماند یا متوقف شود، اظهار کرد: ما در حال حاضر، تنها از ۳۰ درصد تجهیزاتی که در اختیار داریم، استفاده میکنیم که باید این رقم را به ۵۰ درصد برسانیم.
تعداد زیادی از اتوبوسهایی که در آمارها ذکر میشود، از رده خارج شدهاند
بهرامی با بیان این که گاهی آمارهایی از تعداد اتوبوسهای درونشهری تهران ارائه میشود که شبهه ایجاد میکند، زیرا تعداد زیادی از اتوبوسهایی که در آمارها گفته میشود، به دلیل فرسودگی از رده خارج شدهاند، تأکید کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه اتوبوسرانی، تردد اتوبوسهای متعلق به شرکتها، ادارات و نهادهای مختلف در شهر است که برای سرویس ایاب و ذهاب کارکنان خود از آنها استفاده میکنند و ضمن اشغال بخشی از معابر شهری برای رفت و آمد و توقف، باعث افزایش آلودگی و تشدید ترافیک شهر میشوند؛ در صورتی که مدیریت و نظارت بر این اتوبوسها از عهده ما خارج است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر این که آنچه برای ما اولویت و اهمیت دارد، ارائه خدمت شایسته به مردم است، خطاب به مدیران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: از تمام مدیرانی که در راستای خدماترسانی بهتر و بیشتر به شهروندان، همه همت خود و ظرفیت مجموعه تحت مدیریت خویش را به کار گرفته و میگیرند، با تمام توان حمایت میکنیم.