خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:

پیش‌بینی حضور ۱ تا ۱.۵ میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

 پیش‌بینی حضور ۱ تا ۱.۵ میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)
کد خبر : ۱۳۵۹۲۲۲

رئیس پلیس راهور فراجا از پیش‌بینی حضور ۱ تا ۱.۵ میلیون زائر در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جلسه هماهنگی ترافیکی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با حضور سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا، سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و جمعی از فرماندهان پلیس راهور استان تهران و سایر استان‌ها در ستاد فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در شهرک آزمایش برگزار شد.

سردار هادیان‌فر در این جلسه با بیان این که در ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسمی عمومی برای ارتحال حضرت امام (ره) برگزار نشد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بین یک تا ۱.۵ میلیون زائر برای حضور در مراسم سالگرد به مرقد مطهر امام بیایند که برخی از آنها با خودروی شخصی، برخی دیگر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بعضی هم پیاده به سمت مرقد خواهند آمد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی ما در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) مدیریت رفت‌وآمد است. ماموریت دوم نظارت و جانمایی کاروان‌هایی است که از ۳۱ استان به مرقد امام می‌آیند. در روز مراسم شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک خواهیم بود.

سرویس‌های ادارات اجازه حضور در مراسم سالگرد امام (ره) را ندارند

هادیان‌فر با تاکید بر این که برای انتقال زائران به مراسم حتما باید از اتوبوس‌های بین شهری استفاده شود، گفت: فقط استان‌های تهران و البرز اجازه دارند برای جابه‌جایی زائران از اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده کنند. استان قم هم می‌تواند باید با اخذ تاییدیه از اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده کند، اما سایر استان‌ها اجازه انتقال زائران به مراسم با اتوبوس‌های شرکت واحد را ندارند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: برای حضور در مراسم اجازه تردد به سرویس‌های ادارات داده نمی‌شود و توصیه می‌کنیم که از این وسایل نقلیه برای جابه‌جایی زائران استفاده نشود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: موتورسیکلت‌های بالای ٢۵٠ سی‌سی عامل نمایش، تفاخر و تصادف هستند و این موتورسیکلت‌ها با نام هر ارگانی، اجازه تردد در مراسم و اجرای نمایش، رژه و ... را ندارند. تردد موتورسیکلت‌ها باید با موتورهای متعارف و کمتر از ٢۵٠ سی‌سی انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در روز مراسم اعمال محدودیت‌ها باید منظم و حساب‌شده باشد. مثل گذشته، سرعت، سبقت، خستگی و خواب‌آلودگی خط قرمز پلیس است که در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد می‌شود.

اتخاذ تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط ترافیکی سفرها در ایام تعطیل

هادیان‌فر همچنین از اتخاذ تمهیدات برای سفر به دیگر نقاط کشور در ایام تعطیل مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام، بخشی از سفرها نیز مربوط به سفرهایی است که شهروندان قبل یا بعد از مراسم به شهرهای زیارتی و سیاحتی انجام می‌دهند که باید برای آن هم آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: این‌گونه سفرها از روز چهارشنبه ١٠ خرداد آغاز می‌شود و تا دوشنبه ١۵ خرداد و حتی سه‌شنبه ١۶ خرداد ادامه خواهد داشت. همکاران باید توجه داشته باشند که در مراسم ارتحال، اگرچه ورود به مرور انجام می‌شود، اما خروج سریع است و باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز