خبرگزاری کار ایران

فرمانده فراجا اعلام کرد:

برقراری ۵۴ میلیون تماس با ۱۱۰ در سال ۱۴۰۱/ به دنبال طراحی سامانه یکپارچه فوریت‌ها هستیم

برقراری ۵۴ میلیون تماس  با ۱۱۰ در سال ۱۴۰۱/  به دنبال طراحی سامانه یکپارچه فوریت‌ها هستیم
کد خبر : ۱۳۵۸۷۴۸

فرمانده کل فراجا ضمن تاکید بر لزوم یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های تماس مربوط به فوریت‌های پلیسی، امدادی، درمانی، آتش‌نشانی و ... از برقراری ۵۴ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور در طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدرضا رادان در مراسم افتتاح مرکز جدید و بازطراحی‌شده فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: امروز مردم عزیز تهران شاهد توسعه و افتتاح یکی از بزرگترین مراکز پاسخگویی ۱۱۰ و اورژانس انتظامی در سطح کشور و منطقه هستند و از آنجا که از زمان توسعه پلیس ۱۱۰ تا امروز با افزایش حجم تماس‌های مردم مواجه بوده‌ایم، نیاز به توسعه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تهران بزرگ وجود داشت که این کار امروز انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۴ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور ثبت شد که از این تعداد ۲۲ میلیون تماس منجر به انجام عملیات شد. در سال ۱۴۰۱ سهم تهران بزرگ از ۵۴ میلیون تماس بالغ بر ۱۴ میلیون تماس بود و بالغ بر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تماس در تهران بزرگ به مرحله عملیات و انجام ماموریت پلیسی رسید.

سردار رادان با بیان این که ۳۶۰ نفر در سه شیفت کاری در طول شبانه‌روز در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ مشغول انجام فعالیت هستند، اظهار داشت: خدمات مرکز فوریت‌های ۱۱۰ علاوه بر زبان فارسی به سه زبان انگلیسی، عربی و اسپانیولی ارائه می شود. همچنین در حاشیه این سایت، مرکزی هم برای تجزیه و تحلیل داده‌ها فعال است تا نسبت به دغدغه مردم سریع و بهتر عمل شود.

فرمانده فراجا همچنین بر لزوم یکپارچه‌‌سازی سامانه‌های تماس مربوط به فوریت‌های پلیسی، امدادی، درمانی،  آتش‌نشانی و ... تاکید کرد و گفت: همکاران ما در مرکز فوریت‌های پلیسی، هر تماسی را که با آنها گرفته می‌شود، اگر نیاز به اورژانس یا خدمات دیگر باشد با آن سازمان‌ها هماهنگ می‌کنند، چراکه با آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌ها ارتباط مستقیم دارند و این سازمان‌ها نیز وقتی در سر صحنه حضور دارند، موارد را به پلیس اطلاع می‌دهند. البته به دنبال این هستیم که سامانه یکپارچه در زمینه فوریت‌ها طراحی شود.

رئیس پلیسی کشور درباره ویژگی‌های مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ گفت: در حال حاضر سامانه هوشمند پلیسی ۱۱۰ به گونه‌ای طراحی شده است که مدیر مربوطه می‌تواند تعداد تماس‌ها، تعداد افراد پشت خط و تعداد افرادی را که نیاز به راهنمایی دارند، مشاهده کند و باید گفت در حال حاضر ظرفیت ۳ برابری برای پاسخگویی به مردم تهران آماده شده و در حال ارائه خدمت است.

سردار رادان در پایان از تلاش‌های سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ و سردار محمدیان، رئیس پلیس فعلی پایتخت و همچنین استاندار تهران و سایر مسئولان ذی‌ربط در تجهیز و افتتاح مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تقدیر کرد.

گفتنی است، صبح امروز با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، علیرضا فخاری، استاندار تهران، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت، قدرت‌الله محمدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران، علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از فرماندهان فراجا و پلیس پایتخت مرکز جدید و بازطراحی‌شده فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پایتخت در محل ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افتتاح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز