خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران خبر داد:

۶۰۰ هکتار زمین در منطقه ۱۹ از دست سودجویان خارج شد

۶۰۰ هکتار زمین در منطقه ۱۹ از دست سودجویان خارج شد
کد خبر : ۱۳۵۵۴۲۴

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: تقریبا در ۶ مرحله توانستیم حدود ۶۰۰ هکتار زمین را در منطقه ۱۹ از دست سودجویان خارج کنیم و این زمین‌ها را در اختیار صاحبان اصلی‌اش قرار دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سرهنگ سید هادی موسوی با اشاره به انجام ساخت و سازهای غیرقانونی در منطقه ۱۹ اظهار کرد: یکی از چالش هایی که داشتیم در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ -خلازیر- بود. ساخت و سازهای غیر مجاز فراوانی در آن منطقه صورت گرفته بود که با حوادث سال اخیر مصادف شده بود. حدود چهار ماه همکاران انتظامی درگیر این مسائل در سطح شهر بودند. 

وی افزود: سود جویان و افراد فرصت طلب از حوادث سال ۱۴۰۱ سوءاستفاده کردند و اقدام کردند به ساخت و سازهای غیر مجاز فراوان که قابل توجه بود. در مورد تصرفات غیر قانونی، جلساتی برگزار شد و موضوع در شورای تامین شهرستان تهران مطرح شد و به دنبال آن، مصوباتی ابلاغ شد. درنهایت طی بازدیدی که معاون دادستان کل کشور از منطقه خلازیر داشت، دستوراتی مبنی بر پیگیری موضوع از یگان حفاظت شهرداری تهران صادر شد. 

سرهنگ سیدهادی موسوی ادامه داد: بعد از حضور شهردار تهران و پیگیری هایی که ایشان داشت و همچنین پیگیری هایی که ما از مقام قضایی و مجموعه فراجا انجام دادیم، همکاران ما به عنوان ضابط خاص در مجموعه شهرداری شناخته شدند. ظرفیت خوبی به وجود آمد و ما با هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی فاتب در تاریخ مقرر اولین اقدام به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و محدثاتی که در خلازیر انجام شده بود، صورت گرفت و با هماهنگی مقام قضایی تخریب شدند. 

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران اظهار کرد: املاک تصرف شده شامل املاک شهرداری، املاک موقوفه، زمین های مردم و همچنین فضای سبز و پارک ها و در یک کلام سودجویان اقدام غیرقانونی نبود که انجام نداده باشند. تقریبا در ۶ مرحله توانستیم حدود ۶۰۰ هکتار زمین را از دست سودجویان خارج کنیم و این عوامل در اختیار صاحبان زمین های مورد نظر قرار گرفت. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه ای که صورت گرفت، موضوع گاراژ فخار بود که حدود ۷۵ دهنه به صورت غیرقانونی در موقوفه مهدوی کنی و مروی احداث شده بود که تخریب کردیم. روزانه ۱۰ الی ۱۵ نفر از همکاران انتظامی در منطقه ۱۹ مستقر هستند. در ایام نوروز با هماهنگی فرماندهی  انتظامی فاتب، تعدادی از همکاران یگان امداد به صورت دائمی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی حضور داشتند و خوشبختانه منطقه ۱۹ و خلازیر به یک ثباتی رسید که از همه افرادی که در این موضوع همکاری کردند، تشکر می کنم. 

موسوی خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که در منطقه ۱۹ ساخت و ساز غیرمجاز صورت بگیرد و به همه افرادی که قصد ساخت و ساز غیرمجاز را در این منطقه دارند، هشدار می دهیم و ما قاطعانه با هماهنگی دستگاه قضا با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز