معاون پرورشی و فرهنگی:
جذابسازی فعالیتهای پرورشی درون مدرسه توسط تشکلهای دانش آموزی در دستور کار قرار گرفت
معاون پرورشی و فرهنگی از تقویت حضور برنامههای پروشی در مدارس خبرداد و گفت: توجه به مدرسه و جذابسازی فعالیتهای پرورشی در درون مدرسه توسط تشکلهای دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «اصغر باقرزاده» در جلسه شورای هماهنگی تشکلهای دانش آموزی که با هدف هماهنگی برنامهریزی و انسجام فعالیتها در استانها برگزار شد، ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته معلم گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور، توجه به مدرسه و جذابسازی فعالیتهای پرورشی درون مدرسه توسط تشکلهای دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به تشریح برنامههای پیش بینی شده اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس و پایگاههای اوقات فراغت پرداخت و ضمن معرفی سامانه نورینو ویژه ثبت فعالیتها و برنامههای پرورشی و تربیتی گفت: در این سامانه دانش آموزان ضمن ثبت نام برای خود نقش تعریف کرده و با توجه به سلیقه و علاقه خود در فعالیتها شرکت خواهند کرد و امتیاز خواهند گرفت در ستاد و استانها نیز ضمن استعدادیابی با کسب آمار و اطلاعات دقیق، تصمیمگیری مناسبتری اعمال میشود.
باقرزاده به اهمیت و ضرورت برنامهریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و همه دستگاههای فرهنگی را به یاری طلبید تا برای جمعیت عظیم جوانان و نوجوانان پای کار آمده و به یاری آموزش و پرورش بیایند.
وی به سیاستها و رویکردهای اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد، گفت: ایجاد فضای با نشاط، مشورت با جوانان و نوجوانان در تنظیم اوقات فراغت، پاسخگویی به نیازهای روحی و عاطفی، تاکید بر روحیه خلاقیت و نوآوری، اجرای برنامههای اردویی و گردشگری، تقویت هویت ملی، انقلابی و اسلامی، برنامههای دینی، بصیرتی و معرفتی برای جوانان، مشارکتهای اجتماعی، برنامه شناسایی و تقدیر از ابتکارات و خلاقیتها، مهمترین رویکردهای اوقات فراغت دانش آموزان است.