خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب

تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه  کتاب
کد خبر : ۱۳۵۴۱۷۸

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل اولین جلسه کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون، ضمن اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطابق مصوبات کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه کتاب تهران با محوریت سازمان مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه 7 و سازمان‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان تشکیل می شود.

وی افزود: این ستاد از  20 اردیبهشت ماه تشکیل و تا 30 اردیبهشت ماه سال‌جاری در مجموعه مصلی امام خمینی(ره)  به منظور حفظ ایمنی در محل و ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث کارگاهی در زمان برپایی و نیز برچینی و جمع‌آوری غرفه‌ها قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب تشکیل می شود.

آرون گفت: همچنین بخشی از نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران و سازمان اورژانس تهران از 13 اردیبهشت ماه تا اول خردادماه در محل، مستقر خواهند بود.

وی ایجاد محیطی ایمن برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران، پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و آمادگی اجرای عملیات مقابله مطلوب با حوادث احتمالی در زمان برگزاری نمایشگاه را از برنامه‌های شاخص سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این ستاد عنوان کرد.

آرون بر اهمیت انعکاس ناایمنی‌ها، عوامل حادثه‌ساز، عدم انطباق‌ها و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی و اجتناب از عادی‌انگاری ها تاکید کرد و گفت: بررسی میدانی مجموعه مصلی امام خمینی توسط دبیرخانه HSE شهرداری تهران در فروردین ماه سال جاری و تدوین و ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران از مهم ترین اقدامات انجام شده است.

وی افزود: ضرورت انجام بازدیدهای میدانی، ارزیابی‌های محیطی، جانمایی و استقرار تیم‌های امدادی، تهیه نقشه‌های امدادی، بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای داوطلب، انجام واکسیناسیون کرونا و خدمات درمانی در محل، نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، تفکیک مسیر ویژه امدادی، برگزاری تمرین میدانی و لحاظ ملاحظات ایمنی و بهداشتی در قراردادهای ناشران و غرفه‌داران از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز