ورود ۱۰۵ واگن تولید داخل به ناوگان متروی تهران از اوایل تابستان
عضو هیات مدیره جهاد دانشگاهی گفت: قرار است در ۴ بسته ۱۰۵ تایی واگن از پروژه قطار ملی تولید شود و اعتبار آن نیز قرار است از محل تهاتر نفت تامین شود که برای بسته اول این کار انجام شده و فقط بحث ترک تشریفات آن باقیمانده تا کار شروع شود.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سید حمیدرضا طیبی، عضو هیات مدیره جهاد دانشگاهی درباره آخرین وضعیت تولید قطارهای داخلی مترو توضیح داد: پروژه تولید قطار ملی ابتدای سال ۱۴۰۰ از نظر ما انجام شده بود، اما برای این که کارفرماها برای استفاده از کار اطمینان داشته باشند، باید تستهای استاندارد را برای همه حالتها و الگوهای مختلف مسافر انجام میدادیم؛ البته مسیر مناسب برای انجام تست نداشتیم که مترو این مسیر را در اختیار ما قرار داد. در حال حاضر تنها یک تست باقیمانده که با هماهنگی شرکت بهرهبرداری این کار انجام میشود.
وی افزود: این قطار با تکنولوژی بسیار پیشرفته ایرانی که قابل رقابت با نمونههای خارجی ساخته شده است و تمام استانداردها روی آن انجام شده و به راحتی میتواند سرویسهای خودش را انجام دهد؛ این توانمندی ایجادشده، باعث شده است که ما ادعا کنیم که میتوانیم قطارهای پرسرعت بین شهری را تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر طراحی و بسازیم؛ البته در مترو به دلیل فاصله کوتاه بین ایستگاهها حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر است، ولی پایه تکنولوژی آن همان است.
عضو هیات مدیره جهاد دانشگاهی ادامه داد: قرار است تا در ۴ بسته ۱۰۵ تایی واگن این قطارها تولید شود و اعتبار آن نیز قرار است از محل تهاتر نفت تامین شود که برای بسته اول این کار انجام شده و فقط بحث ترک تشریفات آن باقیمانده تا کار شروع شود و برای ۱۰۵ تای بعدی نیز بودجه پیشبینی شده است.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این واگنها به ناوگان متروی تهران اضافه میشوند، گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده تست آن انجام میشود و تا دو ماه آینده به ناوگان اضافه خواهند شد.