خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی
کد خبر : ۱۳۵۰۱۸۱

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

«حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین اخبار مربوط به پیگیری سرویس مدارس استثنایی توضیح داد: این موضوع در جلسه روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در «کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت» که دبیر کمیته وزیر کار و رئیس آن محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور بودند به دقت بررسی شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور به صورت خیلی جدی دستوراتی صادر کردند و این دستور هم به معاون اول ایشان و هم به وزارت کشور صادر شده و قرار است در اسرع وقت به موضوع وسیله ایاب و ذهاب دانش آموزان ما رسیدگی شود. 

طریفی حسینی اظهار کرد: بر اساس این دستور که به وزارت کشور صادر شده است، شهرداری‌ها ملزم به حل وسیله ایاب و ذهاب مدارس استثنایی شده‌اند و قرار است از روز دوشنبه هفته آتی، سرویس‌های مدرسه خدمات‌رسانی خود را آغاز کنند. 

او در ادامه تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور آموزش کودکان استثنایی را موضوعی بسیار مهم دانستند و تاکید داشتند که نباید آموزش و پرورش کودکان استثنایی به خاطر چنین موضوعاتی خدشه دار شود. 

طریفی حسینی یادآور شد: براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بند د، تبصره پنج به صراحت مشخص کرده است که شهرداری‌ها باید سرویس ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت را عهده دار باشند. نهادهای مالی برای همین منظور آن ۱۸ هزار میلیارد تومان را به عنوان منابع مالی در اختیارشان گذاشتند و تازه این علاوه بر منابعی است که خود شهرداری از نهاد عمومی غیردولتی درآمد کسب می‌کند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شهر تهران چند سال است خدمات ایاب و ذهاب را به خوبی به معلولان ارائه می‌داد، گفت: امسال متاسفانه به دلیل افزایش نرخ کرایه‌ها و درخواست راننده‌ها برای حقوق بیشتر، مشکلاتی پیش آمده است. 

او افزود: تا جایی که ما مطلع هستیم، شهرداری برای این کار مبلغی را هم کنار گذاشته بوده و ۶ میلیارد تومان قبل از عید به مدارس پرداخت شده و ۷ میلیارد تومان دیگر نیز برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی تا اوایل اردیبهشت به مدارس پرداخت می‌شود و چیزی نزدیک به ۶ میلیارد تومان دیگر نیز از نظر شهرداری از بودجه مصوب سال گذشته باقی مانده که باید به پیمانکاران بپردازند یعنی به مدارس تخصیص داده شود و بعد مدارس آن را به پیمانکاران بدهند تا حقوق راننده‌های سرویس پرداخته شود. 

طریفی در ادامه عنوان کرد: در مشکلات پیش آمده هم بحث تاخیر در پرداخت حقوق رانندگان مطرح بوده و هم درخواست پول بیشتر از جانب رانندگان وجود داشته است که برای رسیدن به خواسته‌شان سرویس‌ها به دنبال دانش آموزان نیامده‌اند.

او افزود: برای سال ۱۴۰۲ مبلغی در حدود ۴۲ میلیارد تومان مصوب شده است تا برای ایاب و ذهاب معلولان و دانش آموزان استثنایی پرداخت شود. در خصوص مشکلات سال ۱۴۰۱ نیز اگر ۷ میلیارد باقی مانده تا اوایل اردیبهشت پرداخت شود، بخش دیگری از مسائل هم حل خواهد شد. شهرداری باید به تاکسیرانی و پیمانکاران فشار بیاورد که به طور کلی زیر تعهدی که می‌دهند، نزنند و بر اساس نرخی که شورای شهر اسلامی مصوب می‌کند، تعامل و همکاری صورت بگیرد. 

او به تغییرات مدیریتی در حوزه تاکسیرانی نیز اشاره کرد و گفت:‌ این تغییرات نیز مزید برعلت شده بود و تاخیراتی در پرداخت‌ حقوق به رانندگان سرویس مدارس ما پیش آورد. تیپ قراردادی جدید بین رانندگان و پیمانکاران و مدارس، اواخر سال قبل در اختیار همه مدارس قرار گرفت و پیمانکاران نیز این قرارداد را امضا کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز