تاییدیه آسانسورهای ۲۰ ایستگاه خط ۷ متروی تهران صادر شد
کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران گفت: استقرار گیت ویژه معلولان، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودیها، آسانسور و پله برقی از فاکتورهای مناسبسازی ویژه معلولان در ایستگاههای مترو است که در تلاش هستیم در تمامی ایستگاهها به تناوب و براساس مختصات آنها اجرایی شود.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، زهرا فاتح، کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران درباره مناسبسازی ایستگاههای مترو گفت: از سال ۹۹ که مناسب سازی ایستگاههای مترو ویژه ناتوانان ابلاغ شد، فاز اول بهرهبرداری از مناسب سازی ۳۴ ایستگاه کلید خورد.
وی افزود: به همین منظور مناسبسازی یک ایستگاه در خط ۳، زیرگذر جناح، ۱۳ ایستگاه در خط ۶ که ایستگاههای لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر(عج) از این خط به تازگی افتتاح شدهاند و ۲ ایستگاه در خط ۷ آغاز شد.
فاتح با بیان این که در حال حاضر۲۸ ایستگاه بالای ۹۵ درصد مناسبسازی شده است، اظهار کرد: ۶ ایستگاه خط ۶ و ۷ حدود ۷۵ درصد بهسازی شدهاند.
کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران با اشاره به فاکتورهای لحاظ شده در مساله مناسبسازی، تاکید کرد: ۶ اصل در پیشبرد این قضیه مطرح شدند. گسترش مسیر ویژه نابینایان یا همان نوار بساوایی از جمله این فاکتورها بود. در هر ایستگاه با یک ورودی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و با ۲ دو ورودی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نوار بساوایی گسترش پیدا کرده است.
وی افزود: استقرار گیت ویژه معلولین، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودیها، آسانسور و پله برقی از دیگر فاکتورهای مناسبسازی ویژه معلولان است.
کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران ادامه داد: تاییدیه آسانسور ۲۰ ایستگاه خط ۷ نیز صادر و اخیرا آسانسور ایستگاه مهدیه نیز افتتاح شد.
وی با بیان این که در خطوط جدید مترو طراحیهای انجام شده فاکتورهای متعددی در راستای مناسبسازی فضا دارد، گفت: راهرو، پله، میلههای دستگرد، نورپردازی، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی ویژه معلولان از جمله این امور است.