خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ شهید کادر درمان در ایام کرونا

۳۰۰ شهید کادر درمان در ایام کرونا
کد خبر : ۱۳۴۹۷۷۳

وزیر بهداشت گفت: در ایام‌کرونا ۳۰۰ شهید سلامت از کادر درمان داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ۴۴ سال از انقلاب گذشته و یک نکته مهم که در همه صحنه ها انقلاب را پیش برده است فرهنگ ایثار است ما مجهز به فرهنگ ایثار در کشور هستیم و این فرهنگ ما را در همه عرصه ها پیش برده است.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف ما این است که نقاط قوت خودمان را نمی گوییم. کرونا یک امتحان جهانی بود علیرغم بیماری کرونا تحریم ها هم به شدت ادامه داشت اما با همه ادعاهای حقوق بشری، کشور کرونازده ما را تحریم کردند ما در کواکس شرکت کردیم و مبالغ زیادی را پرداخت کردیم اما با شروع دولت سیزدهم هیچ واکسنی به ما داده نشد. اما ما امروز تنها کشور تولید کننده واکسن کرونا در منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی هستیم.

او افزود: ما ۳۰۰ شهید سلامت را در ایام کرونا داشتیم‌. ما در دفاع مقدس خدمات زیادی را نیز ارائه کردیم و این افتخارات در تاریخ ماندگار شده است.

وی تصریح کرد: تمامی کادر سلامت ما در نوروز در صحنه به صورت شیفت حضور داشتند بیش از هزار بیمارستان ما در آماده باش بودند و با توجه به خدمتی که برای آنها تعریف شده بود خدمات را ارایه می دادند.

وزیر بهداشت گفت: در ایام نوروز ۱۷ درصد رشد ماموریت اورژانسی داشتیم و ۵۱ درصد مراجعه به مراکز درمانی رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس داشتیم و ۳۰۰ پایگاه موقت اورژانس داشتیم که ۱۴۶ هزار نفر به این پایگاهها مراجعه کرده اند و هزار و ۷۳ نفر در این ایام احیای قلبی شده اند.

وزیر بهداشت گفت: هیچ موج مسمومیتی در این ایام نداشتیم. توانمندسازی علمی اورژانس در حال انجام است.

وی ادامه داد: دولت در بحث سلامت بسیار حساس است. ما باید براساس نیاز خودمان اورژانس را بومی کنیم و یکی از این اقدامات استفاده از موتورلانس ها بود.

وزیر بهداشت با اشاره به ایام تعطیلات عید فطر گفت: دستورالعمل های بهداشتی تهیه و اعلام شده است. ۷۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۲۰ دستگاه موتورلانس و ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی برای این ایام در نظر گرفته شده است و هزار دستگاه آمبولانس در محل برگزاری نماز حضور دارد در جاده ها نیز تمهیدات لازم‌ برای سفرها در نظر گرفته شده است.پایگاه‌های که برای اربعین در مناطق مرزی ایجاد می شود نه تنها در ایام اربعین خدمات ارائه می کنند بلکه در حوزه گردشگری سلامت نیز خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز