خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

توضیح چمران درباره پیشنهاد خرید اتوبوس تقریبا نو از قطر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۶۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره پیشنهاد خرید اتوبوس‌های تقریبا نو از قطر گفت: شهرداری پیش‌پرداخت قرارداد تحویل اتوبوس از وزارت کشور را پرداخت کرده، اما این وزارتخانه به جز ۱۷۶ دستگاه، مابقی اتوبوس‌ها را تحویل نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: دیروز شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی کرد که این اتوبوس‌ها را یکی از شرکت‌های داخلی تحویل داده است، اما متاسفانه وزارت کشور از ۶۰۰ دستگاه که براساس قرارداد یا شهرداری تهران نسبت به تحویل آن‌ها تعهد داشت، تنها ۱۷۶ دستگاه تحویل داده است و امیدواریم مابقی را در آینده تحویل بدهد. 

وی افزود: در سال جدید بودجه مناسبی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی اختصاص داده شده است و بر این اساس هرچقدر تولیدکنندگان داخلی بتوانند اتوبوس بسازند، ما این اتوبوس‌ها را تحویل می‌گیریم و وارد ناوگان می‌کنیم. روز گذشته نیز بیان شد که قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه برای سال ۱۴۰۲ منعقد شده است و باید در طول ۶ ماه این اتوبوس‌ها ساخته شود. 

چمران با بیان این که باید قرارداد خرید یک هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز منعقد شود، گفت: قرار است وزارت کشور قرارداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی را منعقد کند که البته این تعداد برای کل کشور است و ما به دنبال آن هستیم که یک هزار دستگاه از این تعداد به تهران اختصاص داده شود. 

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس قرارداد قبلی بین شهرداری با وزارت کشور نیز وزارت کشور تعهد تحویل ۶۰۰ اتوبوس را دارد که با وجود این که پیش‌پرداخت این قرارداد پرداخت شده و اتوبوس‌ها هم ساخته شده است، اما به جز ۱۷۶ دستگاه، مابقی اتوبوس‌ها تحویل داده نشده است. 

چمران همچنین به صحبت‌های انجام‌شده برای واردات اتوبوس از قطر اشاره کرد و گفت: تعدادی اتوبوس نو در بازی‌های آسیایی قطر به کار گرفته شد و ما اعلام کردیم که بهتر است یک هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها را خریداری کنیم، اما مخالفت شد و گفتند کسر شأن است. تلویزیون نیز برنامه‌ای ساخت و حرف‌های بنده را تقطیع کردند و گفتند که ما می‌خواهیم اتوبوس دست دوم وارد کنیم. 

وی افزود: در زمان کرونا نیز تا زمان تولید واکسن داخلی، دولت از کشورهای دیگر واکسن وارد کرد تا از مرگ افراد جلوگیری کند. ما نیز در بخش اتوبوس گفتیم بهتر است اتوبوس‌های تقریبا نو که قیمت آن یک پنجم قیمت دیگر اتوبوس‌هاست، خریداری شود. درخواست ما این است که حرف‌های ما را تقطیع نکنند، زیرا مردم در شرایط نامناسبی هستند و ما می‌خواستیم کاری برای بهبود شرایط آن‌ها انجام دهیم. 

رئیس شورای شهر تهران به موضوع خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین نیز اشاره کرد و گفت: درباره این قرارداد ما گلایه داریم که هنوز پیش‌پرداخت خرید این واگن‌ها انجام نشده است تا ساخت واگن‌ها شروع شود. 

وی در پایان تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در تهران از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد که میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد، اتوبوس ۴۰ درصد و مترو ۲۰ درصد است.

مهدی چمران  همچنین در جریان برگزاری یکصد و چهل و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین در ماه مبارک رمضان به ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و با تبریک این روز به تمام پرسنل و فرماندهان ارتش، برای آنان آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به دیدار اخیر فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار همه استراتژی‌های خاص و بلندمدتی که برای نیروهای نظامی ما بخصوص ارتش ترسیم شده بود، مجددا یادآوری شد تا در حوزه‌های مختلف نظامی و بازدارندگی همان‌طور که قوی هستیم به قوت خود افزون کنیم و لحظه‌ای را غفلت نکنیم، چراکه دشمن هر لحظه در حال برنامه‌ریزی است و به دنبال ضربه زدن به نظام و مملکت ایران اسلامی است. بنابراین باید آمادگی لازم در مواجهه با دشمنان چه در حوزه دفاعی و چه در حوزه تربیت نیروی نظامی کارآمد را داشته باشیم.

وی با بیان این که ۲۹ فروردین‌ماه با دستور امام راحل به عنوان روز ارتش نامگداری شد، اظهار داشت: در دوران سرنگونی حکومت پهلوی سران ارتش شاهنشاهی از کشور فرار کردند، اما نیروهای ارتشی که علاقمند به استقلال و آزادی کشور بودند و در بسیاری از مقاطع همچون دوران دفاع مقدس این مهم را نسبت به خاک و ناموس وطن نشان دادند، برآن شدند تا در ۲۹ فروردین ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) برای دلگرم کردن مردم به خیابان‌ها آمده و رژه بروند که پس از آن، این روز به نام روز ارتش نام گرفت و هرساله ما شاهد رژه پر اقتدار این نیروی ارزشی کشور در این روز هستیم.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به به دیدار فرزند شاه مخلوع با سران رژیم صهیونیستی گفت: موضوع دیدار عامل بی‌ریشه‌ای همچون ربع پهلوی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل و حضور این شخص خودفروخته در سرزمین‌های اشغالی بی‌ارزش است. عاملین این دیدار چقدر وقت ناشناس هستند، زیرا در حالی که اکنون اسرائیل در بدترین و شکننده‌ترین حالت ممکن قرار دارد، این مراسم را ترتیب داده‌اند و این نشان از استیصال هر دو طرف دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر این دیدار در مقاطع دیگری همچون بعد از جنگ ۶ روزه اعراب با اسرائیل یا در فرازهای دیگر تاریخ انجام‌ می‌شد، می‌توانستیم‌ بگوییم توجیه دارد، البته حتی اجداد پهلوی هم این کار را نکردند، ولی می‌بینیم این شخص که از هر حیث عقب‌مانده است، به دنبال دست دادن با حکومتی است که سرنگونی آن عیان است و در شرایطی با مسئولان رژیم صهیونسیتی دیدار می‌کند که خیابان‌ها مملو از معترضین چندصد هزار نفری اسرائیلی است که علیه حکومت و دولت بی‌ریشه صهیونیست شعار می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: ترتیب دادن این دیدار نشان از بی‌سیاستی و عدم درک از شرایط و واقعیت‌های سیاسی جهانی توسط ربع پهلوی و اطرافیان او دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز