خبرگزاری کار ایران

از سوی انجمن اولیا و مربیان ابلاغ شد؛

بخشنامه بررسی و پیگیری برنامه‌های ابلاغی آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره

بخشنامه بررسی و پیگیری برنامه‌های ابلاغی آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره
کد خبر : ۱۳۴۷۶۴۳

انجمن اولیا و مربیان، بخشنامه بررسی و پیگیری برنامه‌های ابلاغی آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بر اساس اصول، راهکارها و سیاست‌های مندرج در سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، می‌بایستی نسبت به آگاهی‌رسانی یاری‌رسانی و توانمندسازی اولیا در فرآیند زندگی و تربیت فرزندان اهتمام جدی داشته باشد. 

ازاین‌رو اداره کل انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان یکی از مراجع اصلی آموزش والدین، ملزم به طراحی، تولید و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف در این زمینه می‌باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و مشاوره خانواده به‌خوبی در حال گسترش و توسعه کمی و کیفی در کشور می‌باشد و همواره تلاش شده تا اولیا در مسیر پرفرازونشیب تربیت فرزندان تنها نباشند و با کمک کارشناسان و متخصصان بتوانند مسائل و مشکلات خانواده را به بهترین نحو ممکن حل نمایند. 

۱-آموزش خانواده

الف با توجه به‌ضرورت و اهمیت جایگاه آموزش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت، رویکرد و سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در دولت مردمی توجه جدی به امر آموزش خانواده با تخصص‌های موردنیاز با اولویت مناطق محروم و مرزی می‌باشد، لذا ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی عملیاتی در شهرستان‌ها و مناطق صورت پذیرد. بر این اساس آموزش اولیا از طرق گوناگون اعم از مجازی حضوری صداوسیمای استان و با استفاده از منابع داخلی استان انجام پذیرد همچنین ترتیبی اتخاذ گردد تا آموزش‌های خانواده به‌صورت مستمر و پایدار و بر اساس محتواهای موردنیاز از انجام گیرد. 

ب بر اساس سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در راستای مردمی‌سازی آموزش‌وپرورش و توجه جدی به امر آموزش خانواده مقرر است تا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدرسان آموزش خانواده با توجه به مدرک، رشته تحصیلی علاقه و تجربه در گروه‌های پنج‌گانه زیر ساماندهی شوند. 

متن کامل این بخشنامه را از اینجا دریافت نمایید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز