خبرگزاری کار ایران

در روز طبیعت حافظ منابع طبیعی باشیم/ شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ را به خاطر بسپارید

در روز طبیعت حافظ منابع طبیعی باشیم/ شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ را به خاطر بسپارید
کد خبر : ۱۳۴۴۶۹۸

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن درخواست از عموم هموطنان برای حفاظت از منابع طبیعی در «روز طبیعت» یا همان «سیزده بدر» تاکید کرد که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی یا آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی در روز ۱۳ فروردین یا سایر ایام سال با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس بگیرند.

به گزارش ایلنا، مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هموطنان درخواست کرد که در روز طبیعت در حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اطلاع‌رسانی به‌موقع تخلفات حوزه منابع طبیعی و آتش‌سوزی‌های احتمالی در طبیعت کوشا باشند. 

در اطلاعیه این مرکز آمده است: 

«سیزده بدر «روز طبیعت» نام نهاده شده است تا برای آخرین روز عید نوروز همنشین طبیعت  و در سایه‌سار درختان و در نسیم رودها روز خود را به شب رسانیم. 

در همین راستا از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم در روز ۱۳ فروردین از برپایی آتش در طبیعت اجتناب کنند و اگر هم ناچار شدند، یا از کپسول گاز کوچک سفری استفاده کنند یا حتما به صورت ایمن و دور از برگ‌ها و علف‌های خشک و درختان، آتش را برپا نموده و در پایان با استفاده از آب و خاک از خاموشی کامل آن مطمئن شوند.

همچنین از عموم هموطنان تقاضا می‌کنیم در روز طبیعت از شکستن شاخه‌های درختان و کندن بوته‌های مرتعی اجتناب نموده تا فرصت حیات مجدد گیاهان و سرسبزی طبیعت از دست نرود و به جای آن از ذغال آماده استفاده کنند.

یکی از آداب مهم طبیعت‌گردی، رهانکردن زباله در طبیعت است. بنابراین لازم است قبل از مراجعه به طبیعت، کیسه زباله به همراه داشته باشید و هنگام ترک محل تمام پسماندها را از طبیعت خارج کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اولویت اول هموطنان عزیز برای اتراق در طبیعت، استفاده از ظرفیت پارک‌های جنگلی باشد که مجهز به امکاناتی نظیر محل برپایی آتش و محل اتراق هستند.

جنگلبانان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در اقصی نقاط کشور در روز ۱۳ فروردین در حالت آماده‌باش قرار دارند و از طریق سامانه‌های ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت اخبار تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و آتش‌سوزی‌های احتمالی در طبیعت هستند.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز