خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

کارگاه آموزشی «توانمندسازی مدیران مدارس کشور» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی «توانمندسازی مدیران مدارس کشور» برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۳۳۰۴۰۲

کارگاه آموزشی «توانمندسازی مدیران مدارس کشور» با همکاری و همراهی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی روزچهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ برگزار می‌شود.

«احمدرضا دوراندیش» معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره گفت: این کارگاه در راستای توانمندسازی مدیران مدارس کشور در دو بخش، یکی با عنوان «مدیر مدرسه، راهبر آموزشی و تربیتی» با ارائه محمود امانی طهرانی و دیگری «بررسی نقش و کارکردهای مدرسه در آموزش و تربیت نسل جدید» با ارائه سیما فردوسی متخصص روانشناسی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود. 

وی افزود: مدیران به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی، نقش مهمی در بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس کشور بر عهده دارند. 

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: وظیفه اصلی یک مدیر آموزشی و تربیتی، تسهیل و بهبود روند آموزش و یادگیری معلمان و دانش آموزان است که برای رسیدن به این هدف، مدیران باید با فرایندهای یادگیری و اهداف آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده، آشنا شوند. 

دوراندیش اضافه کرد: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و تربیتی و جلب مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیای آنان و دیگر نهادهای ذی نفع برای تحقق اهداف آموزش و پرورش، دو اصل مهم و اساسی سند تحول بنیادین است. 

وی در ادامه افزود: بهسازی و کیفیت بخشی فرایندهای آموزشی و تربیتی از رویکردهای آموزش و پرورش است که مدیران بایستی در راستای این رویکرد حرکت و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند. 

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش، تربیت انسان توانمند، کارآمد و تاثیرگذار در جامعه است، تحقق این رسالت تنها در سایه شناخت صحیح از ویژگی‌های انسان (دانش آموزان) و عالمانه عمل کردن نسبت به این ویژگی‌هاست که کاری بسیار دشوار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز