خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای آتش نشانان/الزام شهرداری تهران برای افزایش حقوق کارکنان سازمان آتش نشانی

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای آتش نشانان/الزام شهرداری تهران برای افزایش حقوق کارکنان سازمان آتش نشانی
کد خبر : ۱۳۲۱۷۰۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در فاز اول برای آتش نشانان خبرداد.

«ناصر امانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت آتش نشانان و رفع مشکلات آن‌ها گفت: آتش نشانان از نظر قانون کارمندان رسمی شهرداری تلقی می‌شوند ما از ابتدای این دوره تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم انشالله حقوق کارمندان رسمی شهرداری از جمله آتش نشانان را افزایش دهیم

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در حال حاضر کارمندان شهرداری حکم حقوقی‌شان که مبنای پایان خدمت و بازنشستگی‌شان است از احکام حداقلی در کشور است و از سازمان‌هایی هستند که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم تا این احکام را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این یکساله نیز هم در راستای مصوباتی که دولت در این زمینه داشت و همچنین در راستایی که اخیرا مجلس داشت اقداماتی صورت گرفت اما ما یک عقب ماندگی جدی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور که کارمندان شهرداری از جمله سازمان آتش نشانی مشمول افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل نشده‌ایم که این موضوع را از طریق دولت در حال پیگیری هستیم.

امانی با بیان اینکه حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش نشانی تابع قانون حقوق و مزایای کارمندان شهرداری تهران است، گفت: در برنامه چهارساله شهرداری تهران نیز یک حکم آورده‌ایم که براساس آن شهرداری تهران موظف شده است که افزایش حقوق کارمندان رسمی آتش نشانی شهرداری تهران را پیگیری کند تا با سایر سازمان‌های مشابه همتراز شوند همچنین شهرداری تهران برای بحث تامین مسکن کارکنان خود موظف شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول موضوع تامین مسکن است هم با کارکنان آتش نشانی است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که آتش نشانی از سازمان‌هایی است که باید در خصوص مسکن آن‌ها اقدامات سریعی انجام شود خوشبختانه مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با حمایت و مساعدت شهردار تهران بسترهای خوبی را در این زمینه فراهم کرده است تا بتواند در فاز اول بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را برای کارکنان آتش نشانی شهرداری تهران آماده‌سازی کند و انشالله در اختیار کارکنان قراردهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یک الی دو پروژه آن در دو نقطه تهران قطعی شده است دو پروژه دیگر آن نیز در دست اقدام است و سازمان آتش نشانی آن را دنبال می‌کند شورای شهر نیز از این پروژه‌ها حمایت می‌کند در واقع ما در این مسئله هیچ اختلافی نداریم و همه اعضای شورا موافقند که هم در خصوص افزایش حقوق و هم برای بحث کارکنان به ویژه کارکنان آتش نشانی و همچنین سازمان بهشت زهرا قدم‌های خوبی برداشته شود.

امانی تصریح کرد: همانطور که عرض کردم برای آتش نشانی اقدامات اولیه در این خصوص آغاز شده است ضمن اینکه با تصویب هیات مدیره سازمان آتش نشانی یک سری فوق العاده‌ها و مزایایی هم در چهارچوب قانون در این یکسال اخیر برای آتش نشانان برقرار شده است. اقدامات گفته شده نیز مقداری زمان براست اما ما امیدواریم به نتیجه برسد و ما بتوانیم حداقل حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اکثر آتش نشانان به دلیل گرانی مسکن و اجاره خانه مجبور شده‌اند در حال حاضر در شهرک‌ها و سکونتگاههای اطراف تهران ساکن شوند و بعضا برای رسیدن به محل کارشان در ایستگاه‌های مختلف در سطح شهر تهران مجبور هستند چند ساعت در راه باشند و دسترسی به این افراد سخت‌تر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تجهیزات سازمان آتش نشانی گفت: خوشبختانه در این مدت اقدامات خوبی انجام گرفته و بودجه مناسبی برای این منظور هزینه شده است. در حال حاضر عوارض مربوط به آتش نشانی که از پروانه‌های ساختمانی کسب می‌شود پس از واریز به خزانه بلافاصله به حسابی که در اختیار سازمان آتش نشانی است باز می‌گردد و این عوارض برای توسعه و تجهیز ایستگاههای آتش نشانی به صورت ویژه هزینه می‌شود و در واقع یک اعتبار مستمر نقدی وجود دارد که برای خرید تجهیزات آتش نشانی استفاده می‌شود.

امانی تاکید کرد: ممکن است کمبودی وجود داشته باشد و نمی‌شود گفت که نقضی وجود ندارد اما سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یکی از مجهز‌ترین سازمان‌های آتش نشانی در سراسر کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز