دوره آموزشی «اشاعه برنامههای درسی با رویکرد آموزش ترکیبی» آغاز شد
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در راستای تحقق اهداف عملیاتی اسناد بالادستی، بهروزآوری روشهای تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت فرایند یاددهی- یادگیری، پس از تولید راهنمای عمل آموزش ترکیبی برای دورههای ابتدایی و متوسطه به منظور توانمندسازی معلمان برای اجرای مناسب برنامههای درسی جدید و دریافت بازخوردهای اصلاحی، دوره آموزشی «اشاعه برنامههای درسی با رویکرد آموزش ترکیبی» را برگزار میکند.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای تحقق هدف عملیاتی شماره ۱۷ و اجرایی کردن راهکار شماره ۳_۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر بروزآوری روشهای تعلیم و تربیت با بهرهگیری از محیطهای متنوع در زمینه بهبود موقعیت دانشآموزان و ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی_یادگیری، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف ارایه راهکارها و رهنمودهای آموزشی متناسب با رخدادهای حاکم بر همه ابعاد زندگی بویژه نظام تعلیم و تربیت از جمله همهگیری ویروس کرونا در دو سال اخیر و همچنین بر اساس واقعیتها و تجارب کسب شده در زمینه نقش فناوری در آموزش و پروش، «راهنمای عمل آموزش ترکیبی» برای دورههای تحصیلی ابتدایی و متوسطه را تولید و طی بخشنامهای جهت کاربست آن در فرایند یاددهی_یادگیری به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.
بر همین اساس و در راستای ماموریتهای سازمان پژوهش و برنامهریزی مبنی بر ضرورت آمادهسازی معلمان برای اجرای مناسب برنامههای درسی جدید و دریافت بازخوردهای اصلاحی، دوره آموزشی «اشاعه برنامههای درسی با رویکرد آموزش ترکیبی» را با حضور روسای تکنولوژی آموزشی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا، آموزگاران و دبیران منتخب استانها و مسوولان دبیرخانههای کشوری از تاریخ ۲۳ دی ماه لغایت ۲ بهمن۱۴۰۱ در مرکز آموزش پیامبر اعظم تهران برگزار میکند.