خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کرد:

نمره درس داوطلبی که سابقه تحصیلی ندارد، صفر لحاظ می‌شود

نمره درس داوطلبی که سابقه تحصیلی ندارد، صفر لحاظ می‌شود
کد خبر : ۱۳۱۷۱۸۹

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره جامعه آمار داوطلبان آزمون سراسری در سال جاری اظهار کرد: تهران بیشترین تعداد شرکت‌کننده در آزمون نوبت اول در دی ماه رادارد و سمنان نیز دارای کمترین داوطلب در آزمون سراسری است.

به گزارش ایلنا، احسان جمالی با اشاره به اینکه نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر داوطلب دارد که ۶۰ درصد داوطلبان آن زنان هستند. 

جمالی گروه آزمایشی علوم‌تجربی را همچون سالهای گذشته دارای بیشترین متقاضی اعلام کرد و گفت: گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را دارد و ۴۶ درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده است. گروه علوم انسانی نیز با ۳۰۹ هزار متقاضی و ۳۱.۶ درصد کل داوطلبان، رتبه دوم داوطلبان را به دست آورده است و در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر شرکت کننده داریم که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند. در گروه زبان نیز ۵۹ هزار نفر داوطلب هستند و ۶ درصد داوطلبان را شامل می‌شود همچنین شرکت کنندگان گروه هنر نیز ۳.۹۹ درصد داوطلبان امسال هستند و در این گروه آزمایشی ۳۹ هزار نفر متقاضی شرکت خواهند داشت. 

جمالی ضمن تاکید به اینکه ۵۱ درصد داوطلبان سال جاری کنکور اولی و به نوعی دانش آموز سال آخر هستند، گفت: ۴۹ درصد از داوطلبان امسال داوطلبان سنوات قبلی هستند و استان تهران با ۱۲۵ هزار و ۳۴۶ داوطلب بیشترین داوطلب کنکور و استان سمنان با ۸ هزار و ۸۶۵ نفر داوطلب کمترین میزان داوطلبان را به خود اختصاص داده اند. 

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش عنوان کرد: ملاک عمل برای داوطلبانی که تا خرداد یا شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل می‌شوند، نمرات خرداد آن‌هاست و داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند باید در آزمون ترمیمی خرداد ماه توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند و اگر داوطلبی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره درسی که در آن سابقه ندارد صفر در نظر گرفته می شود و با توجه به اینکه سابقه تحصیلی داوطلبان تاثیر ۴۰ درصدی در نتیجه آزمون آها دارد، توجه به ساخت سابقه تحصیلی بسیار مهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز