خبرگزاری کار ایران

کارگر خبر داد:

ایجاد پایگاه روابط سببی و نسبی

ایجاد پایگاه روابط سببی و نسبی
کد خبر : ۱۳۱۲۱۸۸

رئیس سازمان ثبت احوال از ایجاد پایگاه روابط سببی و نسبی و اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت‌احوال در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت‌احوال و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار و برخی طرح‌های هویتی کشور که صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، گفت: سوم دی ماه روز ملی ثبت‌احوال است. بیش از یک قرن از عمر سازمان ثبت احوال می گذرد. سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان زیربنایی حاکمیتی کهن است که در طول عمر خود خدمات بسیاری را ارایه کرده است. اثرگذاری این سازمان همین بس که هر کسی در کشور به دنیا می آید و یا در هر جای دنیا بخواهد هویت ایرانی داشته باشد مدارک هویتی از سوی این سازمان به او داده می شود. 

وی ادامه داد: تا به حال این سازمان جنس خدماتی داشته است اما یکی از مهمترین موضوعات که می خواهیم به آن بپردازیم این است که با توجه به بانک های اطلاعاتی ایجاد شده در این سازمان باید بهره لازم را از آن در حوزه های گوناگون ببریم. در قوانین اخیر تکالیف ویژه ای برای سازمان ثبت‌ احوال در نظر گرفته شده است.

کارگر خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته علاوه بر جبران کارهای عقب مانده گذشته از جمله کارت های معوق ملی با تمام مسائلی که بود بیش از ۸ میلیون از ۱۰ میلیون کارت معوق تحویل داده شده است. همچنین صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور در این مدت انجام شده است. 

وی ادامه داد: با هماهنگی وزارت خارجه درخواست کارت ملی در نمایندگی های ایران دریافت و به صورت برخط برای ما ارسال و کارت هوشمند ملی پس از صدور در ایران برای دفاتر نمایندگی ایران به متقاضیان ارائه شده است. درحال حاضر ۸ نمایندگی در سراسر دنیا وجود دارد. 

کارگر با اشاره به ایجاد بانک‌های اطلاعاتی گوناگون گفت: پایگاه اطلاعات خانوار و سامانه پردازش تصاویر برای اتقان موضوعات هویتی که امسال به نتیجه می رسد همچنین تخصیص شناسه به ایرانیان فاقد شناسنامه از دیگر اقدامات ما بود این افراد به دلیل اینکه فاقد شناسنامه هستند از خدمات اجتماعی محروم بودند و امروز کارت شناسه برای این افراد تعریف شده است. سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان یا سهیم ایجاد شد. همچنین ارائه نرخ باروری از دیگر اقدامات ما در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت انجام شد. 

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: همچنین در ایجاد پایگاه روابط سببی و نسبی تلاش شد این پایگاه به عنوان یک پایگاه مهم شناسانده شود و امیدواریم در بودجه سال آینده یک ردیف سنواتی برای آن در نظر گرفته شود سامانه پردازش تصاویر از دیگر کارهایی که صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: اداره کل امنیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی را نیز ایجاد کردیم که این اداره کل در هیچ سازمانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با ۵۰ درصد فوق العاده ویژه سازمان ثبت احوال موافقت شده و انشالله در هیت وزیران به نتیجه برسد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز