رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
انقلاب دوم در کتب درسی پررنگتر خواهد شد/ گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در ۱۳ جلد از کتابهای درسی
در نشست رییس سازمان پژوهش با بسیجیان دانشگاه فرهنگیان از پررنگ تر شدن اسناد لانه جاسوسی در کتابهای درسی خبر داده شد.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در این دیدار که به درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرفته بود، جمعی از دانشجویان این دانشگاه درباره سازمان نکاتی را مطرح کردند و به بیان نقطه نظرات، انتقادات و مطالبات خود پرداختند.
یکی از دانشجویان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز چهارشنبه یازدهم آبانماه با صدها تن از دانشآموزان و دانشجویان در خصوص گنجاندن اسناد لانه جاسوسی درباره خیانتها، دخالتها و غارت منابع ایران به دست دولت آمریکا و نیز توطئههای مختلف آنها علیه انقلاب اسلامی خواستار ارایه توضیحاتی در این خصوص شد که معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اعلام آمادگی خود در جهت اجرای فرمان معظم له و پرداختن بیشتر به این موضوعات در کتب درسی، اعلام کرد: اکنون در ۱۳ جلد از کتابهای درسی در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۲ مورد به این موضوع پرداخته شده است و گزارش آن بلافاصله تقدیم شده و منتظر دریافت رهنمودهای ایشان هستیم. در عین حال با توجه به تاکیدات ایشان، بیدرنگ دفاتر تالیف سازمان جلسات تخصصی در راستای پر رنگتر کردن این موضوع در کتابهای درسی را در دستور کار خود قرارداده و اقدامات لازم صورت گرفت.
لطیفی در پاسخ به دغدغه جدی مقام معظم رهبری افزود: با اینکه تا پیش از این و در سال تحصیلی جاری نیز بخشی از این اسناد در کتب درسی مقاطع و رشتههای مختلف تحصیلی تبیین شده است، اما فلسفه استکبارستیزی را با انتشار بیشتر این اسناد و تحلیل و بررسی همهجانبه آنها در کتب درسی، امری بر زمین مانده میدانیم و با برگزاری جلسات تخصصی در تلاش هستیم با رعایت نکات استاندار علمی و آموزشی و همچنین جانمایی مناسب برای درج بیشتر اسناد لانه جاسوسی قدم برداریم.
معاون وزیر در ادامه با پاسخ به دیگر سوالات دانشجویان در خصوص نحوه چاپ کتابهای درسی، تبیین چگونگی تحول در نظام آموزشی مبتنی بر نگاه تمدنی، نحوهی برنامه ریزی درسی و نظارت بر آن، نسبت سازمان با رسانه ملی و همچنین مجلات رشد افزود: طرحوارههای مرتبط تنظیم شده و اقدامات بنیادین در این مسیر برداشته شده است که ثمرات برخی از این برنامهها اکنون در کتب درسی موجود است، اما به خوبی میدانیم که با آنچه مطلوب و شایسته دانش آموزان فهیم و خوش آتیه کشور است، فاصله داریم.
وی در همین راستا با دعوت از دانشجویان برای تقویت همکاری با سازمان و برنامههای پژوهشی مورد نیاز در این مسیر خواستار ارایه طرحها و پیشنهادات کارشناسی شده با مبنای علمی و استاندارد شد.