خبرگزاری کار ایران

کشف انبار مخفی لوازم صوتی قاچاق در مرکز تهران

کشف انبار مخفی لوازم صوتی قاچاق در مرکز تهران
کد خبر : ۱۲۹۷۰۸۹

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم صوتی و تصویری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت اقتصادی متوجه شدند که در خیابان جمهوری حوالی خیابان فلسطین افرادی به‌ وسیله خودرو و موتورسیکلت اقدام به انتقال مقادیری کالای از جمله کالاهای صوتی و تصویری به مقابل یک فروشگاه کرده و از آنجا این اقلام توسط چند کارگر افغانستانی و کارمندان فروشگاه به انباری در پشت فروشگاه منتقل و دپو شده است.

وی افزود: ماموران این پلیس به همراه کارشناسان سازمان صمت استان تهران به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شده و از راه مخفی پشت فروشگاه کالاهای دپو شده را بررسی کردند؛ در این بررسی‌ها مشخص شد کالاها فاقد شناسه و ثبت در سامانه و فاقد گارانتی بوده و به عبارتی قاچاق محسوب می‌شوند. در همین راستا نیز با هماهنگی مقام قضایی محل مورد بازدید قرار گرفت و در جریان آن تعداد زیادی کارت گارانتی و برچسب جعلی و فاقد اعتبار در محل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در این محل  ۴۸ دستگاه تلویزیون سونی ساخت مالزی و ۶۹ دستگاه باند و اسپیکر مولتی سونی ساخت کشورچین و ... نیز که همگی قاچاق بودند، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه فروشندگان این فروشگاه علاوه بر ارتکاب فعل قاچاق موجب اغفال مشتریان نیز شده بودند، گفت:‌ متصدی اصلی فروشگاه و مالک کالاهای مکشوفه در تحقیقات اولیه اعلام کرد هیچ‌گونه مدارک قانونی و گمرکی مرتبط با کالاها ندارند و در خصوص گارانتی و لیبل و برچسب ها نیز فاقد مجوز قانونی بوده و صراحتاً اعلام کردند کالاها به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است.

بهرامی ادامه داد: متصدی فروشگاه به همراه کالاهای کشف شده به مقر پلیس منتقل شده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مذکور را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز