خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و برف در ۱۳ استان

بارش باران و برف در ۱۳ استان
کد خبر : ۱۲۸۹۱۸۱

سازمان هواشناسی با اعلام بارش ۵ روزه باران و برف در ۱۳ استان کشور از کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در برخی مناطق، نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌ ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال استان‌های کرمانشاه،‌ همدان و قزوین پیش بینی شده است. طی امروز در مناطق ساحلی گیلان و مازندران بارش‌ها شدت خواهد داشت.

وزش باد همراه با کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق روی می‌دهد و در ارتفاعات البرز مرکزی و اردبیل بارش باران و برف انتظار می‌رود.

فردا یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان بارش باران پیش بینی شده و بارش در شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

دوشنبه در شمال غرب،‌ استان‌های کرمانشاه،‌ همدان،‌ قزوین، البرز و شمال مرکزی بارش باران،‌ وزش باد و گاهی رعدوبرق روی می‌دهد. بعدازظهر دوشنبه به‌تدریج در استان‌های گیلان و غرب مازندران افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد، ضمن این‌که در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه بارش‌ها در شمال غرب کاهش یافته و همراه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش برای استان‌های ساحلی، خراسان شمالی و خراسان رضوی آغاز می‌شود و دریای خزر مواج است. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران و در دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی و قم رگبار، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود. طی این روز بارش‌های در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در این مناطق کاهش یافته و جو آرامی در کشور حاکم می‌شود، فقط در استان‌های گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده و خفیف روی می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز