خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

برنامه‌ریزی برای شناسایی جرائم نوظهور

برنامه‌ریزی برای شناسایی جرائم نوظهور
کد خبر : ۱۲۸۵۰۲۸

مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مطالعات جرم‌شناسی و برنامه‌ریزی به منظور کاهش جرائم نوظهور و آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست.

«محمدرضا قنبری» مستشار قضائی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیشگیری از جرائم نوظهور گفت: مطالعات جرم‌شناسی و برنامه‌ریزی به منظور کاهش جرائم نوظهور و آسیب‌های اجتماعی ضرورتی است که به صورت گسترده و دقیق فعال خواهد شد.

وی درباره مصادیق جرائم نوظهور ادامه داد: اولین مرحله‌ای که ما در این زمینه انجام می‌دهیم، شناسایی این جرائم نوظهور است. مرحله بعد از آن تعاریف قانونی این جرائم نوظهور است و به تبع متناسب با آن باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این جرائم نوظهور برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: در این رابطه نیز تعاملات خوبی با دستگاه‌ها صورت گرفته است، از جمله تفاهم‌نامه‌هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر، هلال احمر، شهرداری‌ تهران و سازمان بهزیستی کشور منعقد شده، البته این همکاری‌ها از قبل نیز ادامه داشته است. همچنین در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل استاندارد هستیم.

قنبری خاطرنشان کرد: در این خصوص با سایر نهادهایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توانند به ما کمک کنند، که مهمترین آن‌ها شورای اجتماعی وزارت کشور است، تعامل و همکاری خواهیم داشت.

وی همچنین درباره تدوین اطلس وقوع جرم گفت: این اطلس در مراحل تدوین است. البته به لحاظ حجم زیاد کار باید یک سری سامانه‌ها باهم تهاتر پیدا کنند تا این اطلس محقق شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه طراحی اطلس وقوع جرم با اطلس جغرافیایی کاملا متفاوت است، تصریح کرد: انشالله این لینک‌های ارتباطی برقرار شود این کار نیز انجام خواهد شد.

قنبری تاکید کرد: تدوین این اطلس باعث می‌شود متناسب با آن اقدامات لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم انجام داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز