سرپرست معاونت آموزش ابتدایی مطرح کرد:
یادگیری مهارتهای چهارگانه زبانی و تقویت و جبران ضعفهای احتمالی
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از ادامه فعالیتهای شبکه شاد به صورت آموزش تلفیقی خبر داد و گفت: مدارس از شبکه شاد به عنوان یک بستر آموزشی در تلفیق با شرایط حضوری بهره خواهند برد.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت برقراری احساس امنیت و آرامش دانش آموزان در مدارس، که پس از دو سال آموزش مجازی، امسال به شکل حضوری در مدارس حضور خواهند یافت؛ اظهار کرد: راه اندازی موکبهای قصه گویی، شعرخوانی و نقاشی در مدارس میتواند ضمن ایجاد یک فضای شاد معنوی که شبیه به حال و هوای این روزهای زندگی بچهها است؛ جایگزین خوبی برای ایستادنهای طولانی در صف باشد.
نجفی زمان رسمی بازگشایی مدارس را از شنبه دوم مهرماه اعلام کرد و افزود: آئین شکوفهها مطابق برنامه هرساله آموزش و پرورش برای کلاس اولیها پنج شنبه سی و یکم شهریورماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و مدارس ابتدایی در این روز باشکوه میزبان حضور پرشور کودکان کلاس اولی خواهند بود.
سرپرست آموزش ابتدایی با اشاره به ادامه روند فعالیت شبکه شاد به صورت آموزش تلفیقی، تصریح کرد: معلمان در دوسال گذشته با استفاده از فناوریهای نوین و از طریق بستر شاد محتوای آموزشی خود را در اختیار دانش آموزان قرار میدادند و در زیست بوم جدید نیز در کنار آموزشهای حضوری مدرسه این بستر فعال خواهد بود و از آن به عنوان یک بستر آموزشی در تلفیق با شرایط حضوری بهره خواهند برد.
وی ادامه داد: نتایج ارزیابی طرح جبران و تثبیت یادگیری که از تابستان گذشته برای دانش آموزان نیازمند به تلاش و قابل قبول در دوره ابتدایی برگزار شد و اقدامات این معاونت در راستای ارتقاء و تثبیت یادگیری دروس فارسی و ریاضی دانش آموزان پایه اول و دوم و دروس فارسی، ریاضی و علوم دانش آموزان چهارم تا ششم، مثبت بوده است و توانسته به اهداف خود دست یابد.
نجفی افزود: این اتفاق خوب در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت و معلمان با شناسایی و رصد مجدد دانش آموزان در یادگیری مهارتهای چهارگانه زبانی (خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن) به تقویت این مهارتها و جبران ضعفهای احتمالی خواهند پرداخت.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی نسبت به لزوم توانمندسازی و ارتقاء شناخت معلمان از تمام ارکان برنامه درسی از جمله رویکرد، هدف، روش تدریس، محتوا و ارزشیابی تاکید و تصریح کرد: قطعا با ایجاد این درک از محتوای کتب درسی شاهد اتفاقهای خوبی در فرایند تدریس معلمان خواهیم بود.