ستاریفرد مطرح کرد:
آموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توجه به وجه هویتی دانشآموزان، توصیه کرد که در اجرای برنامههای ویژه بازگشایی مدارس از ظرفیت دانشآموزان استفاده شود.
به گزارش ایلنا، صادق ستاریفرد سهشنبه ۲۹ شهریور در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس به برگزاری مراسمهای آغازین سال تحصیلی اشاره و اضافه کرد: تاکید است که این برنامهها توسط دانشآموزان اجرا شود تا وجه هویتی آنان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.
ستاریفرد از اقدام اخیر این اداره کل در برپایی موکب ویژه فرهنگیان در کربلای معلی قدردانی و ضمن تاکید بر استمرار این حرکت و الگوگیری از آن، ادامه داد: الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمانسازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.
وی همچنین با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرحهای بزرگ ملی دولت در مردمیسازی در حوزه ورزش دانش آموزی، اجرای طرحهای شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانوادهها و همچنین طرح شهید سلیمانی درخصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس فارس را شایسته سپاس دانست.
ستاریفرد خواستار تبیین فعالیتهای آموزش و پرورش فارس در راستای امیدآفرینی شد و گفت: تبیین این فعالیتها منجر به الگوگیری سایر نهادهای دولتی نیز خواهد شد چرا که آموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد.
او با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجه آموزش و هم به وجه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود، گفت: در دوران کرونا وجه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد، بنابراین استفاده از روشهای نوین تربیتی و دینی برای رفع این نقیصه ضرورت دارد؛ در این راستا باید به موضوع انس با قرآن و اقامه نماز در مدارس، توجه داشت.
ستاری فرد به برخی چالشهای پیش روی آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: این مسایل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سخت و سنگینی را برای حل این مسایل سپری کرده است که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژهای داشته باشند.