خبرگزاری کار ایران

جهانگیر:

سبک زندگی اربعینی، امنیت‌آفرین و الگوساز است

سبک زندگی اربعینی، امنیت‌آفرین و الگوساز است
کد خبر : ۱۲۷۸۳۶۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آستانه فضای اربعین بر تاثیر سبک زندگی در امنیت اجتماعی جامعه تاکید کرد و اربعین را یک سبک زندگی دانست که «امنیت‌آفرین» و «الگوساز» برای همه بشریت است.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر در سخنانی ضمن گرامیداشت اربعین به عنوان فلسفه زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و مکتب عاشورا گفت: امروز فضای کشور فضای عرض ارادت به ساحت نورانی سیدالشهدا و شهدای کربلا است. ملت ما، ملت امام‌حسین(ع) است و با تاسی به مکتب عاشورا گزینه «مقاومت» و تلاش برای حفظ ارزش‌های دینی، اسلامی و اخلاقی را برگزیده و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویه رسانه‌های غربی و مدعیان آزادی و دموکراسی، سانسور کنگره بزرگ و راهپیمایی میلیونی اربعین است، افزود: صحنه‌های شور و عشق زائران اربعین، همدلی و برادری ملت‌های مختلف در کمک به یکدیگر، اطعام مهربانانه به زائران، ایثار و فداکاری برای خدمت به همدیگر و تا یکی شدن دو ملت ایران و عراق و بالاخره جمع شدن جمعیتی میلیونی که در دنیا نظیر ندارد؛ همه و همه نشان از آن است که اربعین علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و قیام عاشورا، یک سبک زندگی و یک مدینه فاضله‌ای است که در فضا و اتمسفر آن فقط خیر، خوبی، نشاط، حرکت، عشق، خدمت و احترام به همدیگر وجود دارد و این همان نقطه‌ای است که بشریت همواره در آرزوی آن بوده است.

معاون اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسئله «امنیت اجتماعی» یک مسئله مهم و راهبردی برای جوامع است، بر استفاده از پیشگیری‌های فرهنگی جرائم و تقویت عنصر اخلاق و ایمان در جامعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها تاکید کرد.

وی گفت: هر چند قانون خوب و اجرای آن نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارد و این موضوع باید مورد توجه باشد ولی به موازات این موضوع، باید بر اخلاق در جامعه و تقویت آن تمرکز کرد. در این میان، سبک زندگی یک مقوله موثر و بی‌بدیل در کنترل و مهار جرائم و بزهکاری‌ها است.

دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور اظهار کرد: هرچقدر سبک زندگی ایرانی - اسلامی در جامعه تقویت شود؛ بدون شک بستر و زمینه‌های جرائم و بزه‌های مختلف در جامعه کمرنگ می‌شود؛ بسیاری از جرایئم و آسیب‌های اجتماعی و حجم و میزان بزه‌هایی که اتفاق می‌افتد قطعا زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی آمار و ارزیابی‌های ما در حوزه پیشگیری از جرائم، نشان می‌دهد به شدت نیازمند بهره‌گیری از فضاهای معنوی و اخلاقی در جامعه و تقویت سبک زندگی ایرانی - اسلامی هستیم و دستگاه‌های ذی‌ربط و متولیان امر باید به صحنه بیایند و رسالت و وظایف قانونی خودشان را در این باره انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز