خبرگزاری کار ایران

کولیوند:

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین از ۵۵۰ هزار مورد گذشت

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین از ۵۵۰ هزار مورد گذشت
کد خبر : ۱۲۷۷۴۵۰

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۵۵۴ هزار و ۱۰۶ خدمت درمانی در ۳۹ درمانگاه این جمعیت مستقر در کشور عراق طی ۴ روز اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند در رابطه با این خبر گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جاری و همزمان با آغاز مراسم پیاده روی ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ۵۵۴ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه‌های هلال احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلای معلی و دیگر شهرهای زیارتی بهره‌مند شده‌اند.

دکتر کولیوند عنوان کرد: تاکنون تعداد ۴۰۱ هزار و ۸۸۷ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۶ هزار و ۵۲۴ مورد ویزیت پزشک داخلی، ۸ هزار و ۷۰ ویزیت هم به صورت اورژانسی در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارائه خدمات تخصصی در درمانگاه‌های هلال احمر اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد مذکور، تعداد ۸ هزار و ۶۱۲ نفر توسط پزشک متخصص زنان، ۷ هزار و ۱۳۴ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، ۸ هزار و ۱۸۰ نفر توسط پزشک ارتوپد و ۷ هزار و ۳۴۶ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده اند.

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ۱۰۱ هزار و ۲۱۴ مورد سرم تراپی، ۲۶ هزار و ۳۴ مورد تزریقات، تعداد ۷ هزار و ۲۲۴ مورد پانسمان و بانداژ و ۲ هزار و ۴۳۱ مورد گچ و آتل بوده است.

کولیوند گفت: همچنین ۲ هزار و ۸۱۵ نفر از خدمات نوارقلب، ۴ هزار و ۹۷۲ نفر از خدمات تست قندخون، ۲ هزار و ۵۴۳ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ۵۳۰ نفر اکسیژن تراپی استفاده و ۵۶۶ مورد هم از سونداژ استفاده کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به گرمای بسیار شدید حاکم بر کشور عراق گفت: تاکنون تعداد ۹۷ هزار و ۲۴۹ نفر با علائم شدید گرمازدگی به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

یادآور می‌شود درمانگاه‌های هلال احمر خدمات دارویی و درمانی خود را در ۳ سطح مختلف به زائران ارائه می‌کند و این سطوح بر اساس میزان بهره گیری از خدمات درمان، دارو و بستری تعیین می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز