خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

«احراز هویت مکانی» باید در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار بگیرد

«احراز هویت مکانی» باید در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار بگیرد
کد خبر : ۱۲۷۴۲۹۴

وزیر کشور با بیان اینکه موقعیت هر فرد باید در سامانه های سازمان ثبت احوال مشخص شود، گفت: احراز هویت مکانی و امضای الکترونیک نیز باید در دستور کار سازمان باید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال و رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه که صبح امروز برگزار شد، گفت: سازمان ثبت احوال یک سازمان ریشه دار و قدیمی است و باید با گذر زمان تحولات روز آمد در خود داشته باشد تا بتواند خدمات مورد نیاز را ارایه دهد.

وی ادامه داد: دستاوردهای خوبی را به حمدالله در سازمان شاهد هستیم. پایگاه یکپارچه سببی و نسبی بسیار مهم است و در گذشته نبوده و در مدت کوتاهی ۶۰ الی ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات ما داده های آماری است و بسیار اهمیت دارد این داده‌ها دقیق و قابل استناد باشد. همچنین در خصوص آمارهای ثبتی کار ارزشمندی صورت گرفته است. در گذشته آمارها پنج سال به پنج سال بود و روش آمارگیری در گذشته با آمارهای ثبتی متفاوت بود و آمارهای ثبتی کمک می کند که کاملا آمارها دقیق تر باشد و همچنین به روز بوده و نیازمند هزینه بسیار نیست و برای مردم هم ایجاد مزاحمت ندارد. این کار سازمان ثبت احوال را به یک بلوغ می رساند. 

وی ادامه داد: در شهرهایی که آمار فاقدین شناسنامه زیاد است با وجود اینکه مدعی هستند ایرانی هستند اما هیچ مدرکی ندارند اینها افرادی هستند که در کشور ما زندگی می کنند و نمی توان آنها را نادیده گرفت و امروز این اقدام انجام شده و یک مشکل چند ده ساله در حال رفع شدن است و این افراد با این اقدام تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت شان مشخص می شود.

وی ادامه داد: عددهای مختلفی در خصوص ایرانیان خارج از کشور مطرح می شود اما این افراد هم با مشکلاتی مواجه بودند و اقدام ثبت احوال که با کمک وزارت خارجه انجام شده است یک کار بسیار بزرگی است البته پیچیدگی های خاص خود را داشت اما به حمدالله یک کار بسیار ارزشمندی انجام‌شد.

او درباره کارت های ملی گفت: در ابتدای حضور در دولت گزارش هایی مبنی بر توقف صدور کارت ملی داشتیم و ۱۰ میلیون نفر منتطر بودند جلساتی برگزار شد و تلاش شد این کار نیز با سرعت قابل قبولی حل شد و در حال حاضر ۵ میلیون صادر شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال یک سازمان ریشه ای است و داده های اصلی در این سازمان وجود دارد تا کنون احراز هویت شخصی داشتیم و باید احراز هویت حقوقی نیز در این سازمان انجام شود.

وزیر کشور گفت: موقعیت هر فرد باید در سامانه های سازمان ثبت احوال مشخص شود. احراز هویت مکانی و امضای الکترونیک نیز باید در دستور کار سازمان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال باید به عنوان یک سازمان دانش بنیان و پیشرو باشد و باید مهاجرت سازمان ثبت احوال از یک سازمان ثبت احوال تمام الکترونیکی به سازمانی هوشمند انجام شود. امیدواریم بهره وری را به گونه ای در این سازمان بالا ببرید که سازمان ثبت احوال در این زمینه یک سازمان پیشرو باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز