خبرگزاری کار ایران

تمهیدات مدیریت بحران تهران ویژه آیین بدرقه زائران اربعین حسینی

تمهیدات مدیریت بحران تهران ویژه آیین بدرقه زائران اربعین حسینی
کد خبر : ۱۲۷۳۵۸۶

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمهیدات انجام شده برای ایمنی برگزاری آیین بدرقه زائران و موکب‌داران اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مجید آرون درباره اقدامات ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران اظهارکرد: ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران همزمان با برگزاری مراسم شهادت حضرت رقیه (س) مصادف با چهارم ماه صفر و  آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین حسینی در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی افزود: این ستاد به منظور اتخاذ تمهیدات مناسب برای پیشگیری و ایجاد آمادگی های لازم و یکپارچگی در اقدامات مقابله، هماهنگی بین سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران و هم افزایی و پشتیبانی سازمان‌های مسئول در مقابله با حوادث احتمالی با هدف تامین ایمنی مراسم با حضور نمایندگان سازمان ها و دستگاه های تخصصی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، نیروهای امدادی و انتظامی، دبیرخانه اداره سلامت و محیط زیست تشکیل شد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۷ نیز به دلیل برگزاری مراسم در محدوده این منطقه تشکیل و اعلام آماده‌باش به صورت آنکال به ستادهای مدیریت بحران مناطق همجوار مصلی (مناطق ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۲ و ۱۳) تا پایان مراسم و نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله به مدیران ستادها انجام شد.

آرون اظهار کرد: همچنین خودروی فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از ساعت ۹ صبح با هدف برقراری ارتباطات مورد نیاز با مرکز عملیات اضطراری شهر تهران ( EOC ) و حضور نمایندگان دستگاه‌های تخصصی در محوطه مصلی مستقر شد.

وی افزود: همچنین بازدید میدانی و ارزیابی محیطی از محل برگزاری مراسم در مجموعه مصلی حضرت امام خمینی(ره) با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های تخصصی انجام و مکانی مناسب برای تعیین محل استقرار نیروهای امدادی و انتظامی پیش بینی شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: نمایندگان اداره سلامت و محیط زیست HSE شهرداری تهران نیز با هدف ارزیابی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌ها در محوطه حضور داشتند.

وی افزود: مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز نسبت به انعکاس کلیه اخبار، اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی و سایر مخاطرات احتمالی از مرکز EOC به سامانه فرماندهی سیار (خودروی فرماندهی) مستقر در مصلی اقدام کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، آرون افزود: اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز نسبت به برقراری ارتباط بین EOC و خودروی فرماندهی؛ هماهنگی با مخابرات استان تهران برای ارسال پیامک احتمالی به مراجعین تا پایان مراسم جهت پیشگیری از بروز هرگونه اشکال فنی در سیستم ارتباطی و تصویری خودرو فرماندهی اقدام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز