ضرورت الکترونیکی شدن ارتباط سازمان ثبت احوال کشور با سایر دستگاهها
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در جلسه شورای راهبردی این سازمان بر الکترونیکی شدن ارتباط سازمان ثبت احوال کشور سایر دستگاهها تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در جلسه شورای راهبردی این سازمان با تاکید بر اینکه مدیران ستادی باید همواره در کنار ادارات کل ثبت احوال استانها باشند، گفت: بخشهای ستادی سازمان در قبال انجام بهینه امورات در ادارات کل استانها مسئول و وظیفه پیگیری و همراهی با آنان را دارند.
وی با اشاره به اینکه هر کاری وابسته به سه عامل برنامه ریزی، پیگیری و نظارت میباشد، ادامه داد: سازمان باید یکپارچه عمل نماید و به هیچ وجه تفاوتی بین ستاد و استان وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی صحیح و به موقع به همکاران بر پیگیری مسائل مربوط به معیشت و رفاه کارکنان سازمان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و برای رفاه حال شهروندان، مدارک هویتی افرادی که قصد سفر زیارتی اربعین دارند باید سریعتر صادر شود؛ درواقع در بحث اربعین آمادگی کامل برای ارائه خدمات وجود دارد، گفت: این امر به استانها نیز ابلاغ شده تا شاهد تسریع در امور باشیم و افراد بدون دغدغه در مراسم حضور یابند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر انجام صحیح امور، افزود: ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند باید از طریق دفاتر پیشخوان صورت گیرد و شاهد انبوه کارت ملی هوشمند در ادارات نباشیم و در این راستا باید نظارت شود.
دکتر کارگر در خصوص اقدامات لازم جهت پایداری سیستمها و نظارت مستمر بر این امر تاکید کرد و افزود: حوزه فناوری باید در این زمینه بسیار فعال بوده و همواره تلاش نماید تا سیستمها و سامانههای مورد استفاده از پایداری لازم برخوردار باشند.
وی با اشاره به اختیارات مدیران، گفت: باید از اختیارات در مسیر قانونی خود استفاده شود و کمیتهها و شوراهای سازمانی در جهت تسریع امور و ارائه خدمات بهتر و جامعتر به شهروندان از اختیارات خود استفاده کنند و از تصمیمات بدون در نظر گرفتن مقررات و مصالح سازمان جلوگیری نمایند.
وی در پایان بر هماهنگی و تسریع در صدور کارتهای هوشمند ملی باقیمانده تاکید کرد.