خبرگزاری کار ایران

نوری مطرح کرد:

افزایش ۳۰۰ هزار نفری جمعیت اتباع و نیاز به راه‌اندازی کلاس‌های درس جدید

افزایش ۳۰۰ هزار نفری جمعیت اتباع و نیاز به راه‌اندازی کلاس‌های درس جدید
کد خبر : ۱۲۶۸۸۷۱

وزیر آموزش‌‌وپرورش با اشاره به افزایش ۳۰۰ هزار نفری جمعیت اتباع از نیاز آموزش و پرورش به راه‌اندازی کلاس‌های درس جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ یوسف نوری، وزیر آموزش‌‌وپرورش در سومین روز سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش که باحضور رئیس مجلس صبح امروز ۳۱ مردادماه در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به همکاری قوای سه گانه برای پیشبرد اهداف نظام و نمود آن در رتبه بندی معلمان و اجرای آن، این همکاری را در بالاترین سطح در سالهای اخیر دانست.

نوری با بیان ضریب بهره‌برداری از فضا و تراکم کلاس‌ها گفت: ما تا سال ۹۱ حدود  ۱۲ میلیون دانش آموز داشتیم ولی سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش آموز شروع خواهیم کرد.

او افزود: بحث مهاجرت که به دلایل فرهنگی، اقلیمی و جغرافیایی رخ داده، موجب تراکم دانش آموزی در اطراف شهرها بوده و مهاجرت اتباع آن را تشدید کرده است.

نوری تاکید کرد: براساس آمار وزارت کشور به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری اتباع در ایران، ۳۰۰ هزار نفر اضافه خواهد شد. ورود این افراد به مناطقی است که تراکم دانش‌آموزی ما ظرفیت بیش از این جمعیت را ندارد و باید کلاس جدید ایجاد کنیم. از طرفی به دلیل محدودیت دارایی‌ها و سرمایه و تورم امکان افزایش کلاس در محله های پرتراکم به سرعت برایمان مقدور نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: قوه قانون گذاری ظرفیت بالایی دارد و آموزش‌وپرورش با الهام از فرمایشات رهبر انقلاب در صدد اجرایی شدن سند تحول بنیادین است. بر آن هستیم با کمک عزیزانی که در این اجلاس هستند به اهداف برسیم. ما برآنیم تحول بنیادین را در مدرسه ایجاد کنیم.

او افزود: مجلس بازوهای خوبی دارد و همواره به ما کمک می کند. موصوعاتی مرتبط با اقدامات زیربنایی در حوزه نیروی انسانی، سرانه هایی که به نسبت سرانه های جهانی باید داشته باشیم، در چند چشم انداز وجود دارد. ما برای رسیدن به اهداف به این سرانه نیاز داریم.

او از تنقیح قوانین گفت و توضیح داد: شاید لازم است گروهی در رابطه با قوانین، سند تحول بنیادین و قوانین غیرضروری گذشته برای چابک سازی نظام تعلیم و تربیت کارهایی را انجام بدهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز