خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بانک تجارت امضا شد/ حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بانک تجارت امضا شد/ حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت
کد خبر : ۱۲۵۸۶۱۵

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در فضای فعلی کشور عطشِ نوآوری بالاست و آنقدر زمینه بکر در نوآوری داریم که کافی است جوانان را کمی هدایت کنیم و با مشورت درست زمینه کارهای خلاقانه آنها ایجاد شود، تا زمینه‌های اقتصادی بروز پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک تجارت با حضور سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت، علی کمالی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه امیرکبیر، حمیدرضا شریفیان، آموزش و شکری معاونان بانک تجارت صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد.

قدسی‌پور در ابتدای این نشست خبری گفت: دانشگاه‌ها طبق قانون می‌توانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشند. می‌دانم برخی دانشگاه‌ها در حال حاضر وارد این عرصه شده‌اند. شاید در گذشته اگر دانشجویی پیشنهادات خلاقانه‌ای داشت خیلی به آن توجه نمی‌شد یا زمینه بروز آن چندان فراهم نبود، اما درحال حاضر شرایط بهتر است. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید به جایگاه این دانشگاه در عرصه صنعت افزود: دانشگاه امیرکبیر مادر دانشگاه‌های صنعتی ایران است که رهبر انقلاب نیز به آن تاکید کرده‌اند. ما همین حالا ۳۱۳ شرکت دانش بنیان داریم، اما اگر در کار اقتصاد خلاقانه ورود پیدا کنیم و بانک‌ها نیز همراه دانشگاه‌ها به این مسیر وارد شوند، هم جای تشکر و قدردانی دارد هم نتایج مثبتی برای دو طرف خواهد داشت. 

قدسی‌پور فضای کشور را آماده تحولات نوآورانه دانست و بیان کرد: استنباط من این است در فضای فعلی کشور عطش نوآوری بالاست و آنقدر زمینه بکر در نوآوری داریم که کافی است جوانان را کمی هدایت کنیم و با مشورت درست زمینه کارهای خلاقانه آنها ایجاد شود، تا زمینه‌های اقتصادی بروز پیدا کند. حالا شاید یکی دو مورد از این فعالیت‌ها نتیجه ندهد، اما به هرحال درکل نتیجه مثبت و گسترده‌ای خواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: مهمترین کاری که داریم مشورت دادن به جوانان خلاق و نوآور است تا بتوانند در بازار بایستند و کار جدی کنند. اینکه انتظار داشته باشیم این جوانان خیلی زود در  شرکت‌های قدر کار کنند و وارد مراوده شوند، کار سختی است، اما امیدواریم بتوانیم با مدیریت خوب آینده روشنی برای آنها ایجاد کنیم.

او در پایان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر تبدیل علم به ثروت را انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز