خبرگزاری کار ایران

اصغر کشتکار خبر داد:

ایجاد ۱۴ رشته جدید مشاغل حوزه حقوق در دانشگاه علمی کاربردی

ایجاد ۱۴ رشته جدید مشاغل حوزه حقوق در دانشگاه علمی کاربردی
کد خبر : ۱۲۵۸۱۴۸

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ایجاد ۱۴ عنوان رشته جدید مشمول مشاغل حوزه حقوق در این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه تنوع و تکثر مشاغل آینده در حوزه ورزش نیز رشته‌های جدیدی تصویب شده است.

به گزارش ایلنا، اصغر کشتکار در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، ماهر بوده و نیاز به آموزش بدو خدمت ندارند و از همان لحظه ورود به محیط کار، توانایی انجام کار را دارند. 

کشتکار در ادامه اظهار داشت: مهارت به معنی توانایی انجام کار به بهترین وجه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و اگر به این موضوع توجه کنیم افراد ماهری را برای بازار کار تربیت می‌کنیم. 

وی با بیان این که یکی از راه‌های مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال مهارت آموزی است، افزود: امروزه اشتغال از جمله مشکلات اصلی کشور می‌باشد که در صورت توجه به امر مهارت آموزی، شاهد حل معضلات مرتبط با اشتغال خواهیم بود. 

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این که براساس برنامه ششم توسعه، باید سهم آموزش‌های مهارتی ۳۳ درصد از آموزش عالی می‌شد، افزود: مهارت، سطوح مختلفی داشته و ارگان‌های متفاوتی متولی مهارت آموزی در کشور هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هنرستان‌ها، وزارت بهداشت، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد. 

وی با اشاره به ایجاد ۱۲۵ رشته جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی افزود: این رشته‌ها در دنیا بی‌نظیر بوده و مرتبط با نیاز جامعه است. 

کشتکار تصریح داد: سال قبل ۵۲ درصد از افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند انتخاب رشته نکردند و باید راه‌حلی برای مقابله با آن داشته باشیم که یکی از این راه‌حل‌ها پیش بینی و نیاز آفرینی شغل‌های آینده باتوجه به تکنولوژی آینده است که خوشبختانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌هایی در این راستا در حال انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و رایانه و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه‌های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور و اشتغال‌زا، ۴۱ عنوان برنامه درسی جدید در سطح تکنسینی و کارشناس فنی این‌حوزه شغلی تصویب شده است. 

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در قانون ۸ سطح برای صلاحیت حرفه‌ای دیده شده است که از کارگر ساده، کارگر نیمه ماهر و کارگر ماهر شروع می‌شود و تا سطح دکترای حرفه‌ای ادامه پیدا می‌کند، از این ۸ سطح، ۳ سطح زیر دیپلم می‌باشد که سازمان‌های مختلفی که در زیر دیپلم فعالیت می‌کنند متولی آن هستند ولی ۵ سطح بالای آن مربوط به آموزش عالی است و زیرنظام مهارتی آموزش عالی یعنی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای متولی آن هستند و بقیه دانشگاه‌ها هم در این زمینه کار می‌کنند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، کشتکار در خاتمه گفت: یک تقسیم‌بندی ملی برای این فعالیت‌ها پیش بینی شده است و امیدواریم برای کمک به توسعه کشور، هر بخش کار خود را مطابق تقسیم‌بندی مربوطه انجام بدهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز