خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد:

شش ماه دیگر یک استخر حرفه‌ای در سایت مرکزی دانشگاه تهران به بهره‌برداری می‎‌رسد

 شش ماه دیگر یک استخر حرفه‌ای در سایت مرکزی دانشگاه تهران به بهره‌برداری می‎‌رسد
کد خبر : ۱۲۵۱۹۲۲

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در سطوح مختلف هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان نیازمند ارتقای فرهنگ روابط انسانی هستیم، گفت: در بحث رفتار شهروندی سازمانی، مؤلفه مهمی تحت عنوان جوانمردی و رفتار پهلوانی وجود دارد که امروز ارتقای این مؤلفه، مورد تاکید ویژه سازمان‌های مدرن و پیشرفته دنیا قرار دارد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از مقام‌آوران دانشگاه تهران در مسابقات انتخابی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، گفت: همواره حمایت از فعالیت‌های ورزشی و ورزشکاران در دانشگاه تهران، بویژه ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای تلاش می‌کنند و نماد غرور دانشگاه تهران هستند، جزو اولویت‌های اصلی ماست و چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی و پشتیبانی‌های مورد نیاز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که رضایت‌شان فراهم شود. 

رئیس دانشگاه تهران افزود: هر چند توجه به ورزش از جهت حفظ سلامتی یک امر مهم و بدیهی است، اما موضوع ورزش در دانشگاه تهران فراتر از بحث سلامت جسمی است. ما از طریق ورزش دانشگاهی به دنبال توسعه فرهنگ سازمانی در دانشگاه هستیم و این امر ناظر بر موضوعی است که در علم مدیریت از آن تحت عنوان رفتار شهروندی سازمانی یاد می‌کنیم. 

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در این باره گفت: رفتار شهروندی سازمانی، مقوله‌ای برای ارتقای فرهنگ روابط انسانی است که در دانشگاه در سطوح مختلف هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان به شدت به آن نیازمند هستیم. در بحث رفتار شهروندی سازمانی، مؤلفه مهمی تحت عنوان جوانمردی و رفتار پهلوانی وجود دارد که امروز ارتقای این مؤلفه، مورد تاکید ویژه سازمان‌های مدرن و پیشرفته دنیا قرار دارد. 

مقیمی افزود: از آنجایی که در دانشگاه تهران تمرکزمان بر این است که این مولفه‌ها و بویژه مؤلفه رفتار پهلوانی و جوانمردی را ارتقا دهیم، بدون شک سرمایه‌گذاری و توجه به ورزشکاران باید در رأس توجهات باشد. 

وی به نتایج برخی مطالعات درباره تأثیر روحیه ورزشی در محیط اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعات مختلف نشان می‌دهد که حضور افراد ورزشکار چه در سازمان‌ها و چه در نهادهای علمی و مراکز آموزشی، باعث حس تعهد، حس رقابت‌پذیری، حس غرور سازمانی و تحرک و ریسک‌پذیری می‌شود. جالب این است که همه این موارد که در نهاد ورزش و بویژه ورزش حرفه‌ای به صورت پررنگ دیده می‌شود، از الزامات و مؤلفه‌های مهم یک دانشگاه کارآفرین است. 

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین نوع نگاه ما در مدیریت دانشگاه تهران و چشم‌اندازی که به مدیریت ورزش و تربیت بدنی در دانشگاه تهران داریم فراتر از برگزاری مسابقات و ایجاد تفریحات سالم برای دانشجویان است؛ بلکه موضوع ورزش و توجه به ورزش حرفه‌ای در دانشجویان یکی از محورهای کلیدی است که اگر می‌خواهیم مأموریت اصلی دانشگاه محقق شود، ناگزیر هستیم از این مسیر عبور کنیم. بنابراین به طور مستمر تلاش می‌کنیم تا روحیه ورزشی را در تمام ارکان نظام دانشجویی، هیأت علمی و کارکنان اشاعه دهیم که قطعاً شما دانشجویان ورزشکار، پرچم‌دار ترویج ارزش‌های ورزشی بویژه ارزش‌های اخلاقی هستید. 

مقیمی در بخش دیگر سخنانش درباره جوایزی که دانشگاه تهران برای دانشجویان مدال‌آور مسابقات کشوری در نظر گرفته است، اعلام کرد: در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان برای جوایز مدال‌آوران دانشگاه تهران در سطوح طلا، نقره و برنز در نظر گرفته شده است. 

وی در پایان در تشریح برنامه‌های ارتقای ورزش در دانشگاه تهران، به بهسازی و تجهیز سالن‌ها اشاره کرد و در پاسخ به مجری برنامه که از او خواست تا یک قول ورزشی به دانشگاهیان دانشگاه تهران بدهد، گفت: قول می‌دهم ظرف ۶ ماه آینده یک استخر حرفه‌ای در سایت مرکزی دانشگاه تهران که کار عملیاتی آن شروع شده است، به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز