خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد:

نصب سالانه ۲ هزار شیر آب آتش‌نشانی در معابر تهران/ تلاش برای ممنوعیت متریال کامپوزیت در نمای ساختمان

نصب سالانه ۲ هزار شیر آب آتش‌نشانی در معابر تهران/ تلاش برای ممنوعیت متریال کامپوزیت در نمای ساختمان
کد خبر : ۱۲۵۱۸۱۰

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از نصب سالانه ۲ هزار شیر آب آتش نشانی در معابر شهر تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه نوع نگاه به آتش نشانی را باید تغییر دهیم، ادامه داد: لحظه ای کم کاری درکار آتش نشانی و خدمات رسانی قابل جبران نیست اگر ثانیه ای زودتر به حادثه برسیم جان انسانی نجات داده می شود اما با یک صدم ثانیه تاخیر شاید جان انسانی به خطر بیفتد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اعتبارات سازمان آتش نشانی گفت: درباره اعتبارات باید دستگاه حاکمیتی نگاه ویژه داشته باشند تا ما بتوانیم در تامین تجهیزات سرعت بگیریم اغلب تجهیزات آتش نشانی وارداتی است و با توجه به تحریم تامین این اقلام به سختی انجام می شود. یکی از اقدامات ما برای برون رفت از این مشکل نیز این است که ازشرکت های داخلی و دانش بنیان برای ساخت تجهیزات استفاده کنیم. این ماموریت ویژه است و به سرعت در دستور کار قرار داده ایم.

محمدی با اشاره به بافت فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: بخشی از شهر تهران قدیمی است امدادرسانی در بافت فرسوده و بازار تهران نگاه ویژه ای می طلبد. ما برای این موضوع سناریو تعریف کردیم و براساس این معابر کم عرض تجهیزاتی را وارد کرده که شامل موتورهایی با عرض یک متر و ۲۰ سانت است که می توانند در معابر بازار تردد کنند و کار اطفا را تا زمانی که نیروهای پشتیبانی برسند انجام می دهند و از گسترش آتش جلوگیری خواهد شد.تا پایان سال ۶ دستگاه وارد چرخه عملیاتی می شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: براساس استانداردهای جهانی باید هر ۷۵ متر شیرهای آتش نشانی نصب شود و براین اساس باید ۲۰هزار شیر در تهران نصب شود تا تامین آب اطفا صورت بگیرد. در حال حاضر ۷ هزار شیر داریم. باتوجه به اینکه این شیرها در داخل است پیش بینی ما این است که سالانه دو هزار شیر در تهران نصب شود و ظرف سه سال آینده به این هدف برسیم.

وی درباره حضور آتش نشانان زن گفت: ۱۶ آتش نشان‌ زن به زودی وارد چرخه عملیاتی خواهد شد. یکی از مواردی که نیاز است حتما آتش نشانان زن داشته باشیم، گازگرفتگی گاز کلر است. در استخرهای ورزشی ممکن است اتفاقی بیفتد که باید وارد عمل شویم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به معضل ترافیک گفت: زمان برای ما در شهر تهران بسیار مهم است، ترافیک یکی از معضلات ما است.در میادین شهر از ایستگاه های موقت تک منظوره استفاده می کنیم که در ساعات پیک نیروها در این ایستگاه‌ها مستقر هستند. این ایستگاه ها دارای امکانات هستند، حسن ایجاد این ایستگاه تک منظوره این است که در هنگام حریق می توانند به سرعت کار اطفا را انجام داده و از افزایش حریق جلوگیری می شود. در این خصوص نیز ۵ نقطه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از موتورهای سبک در ناوگان از دیگر برنامه های ما است.سازمان آتش نشانی باید به روز باشد و از تغییرات شهری نباید فاصله گرفته و عقب بماند.موضوع دیگر بحث ارتباط گیری روی زمین با زیر زمین بود که خوشبختانه در آینده نزدیک رفع خواهد شد و از تجهیزات به روز ما در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: امداد هوایی برای تهران ضرورت ندارد و برای جنگل های حریم تهران نیاز است تفاهم نامه امضا شده که اگر مشکلی ایجاد شد رفع شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های ما اطفا حریق پهبادی است و در این خصوص از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می شود.

او در پاسخ به این‌ سوال که دولت چه کمکی به سازمان آتش‌نشانی کرده است؟ گفت: دولت در تسهیل ترخیص کالا از گمرک می‌تواند کمک کند. همچنین باید اعتبارات جداگانه ای در خصوص به روز رسانی تجهیرات در اختیار آتش نشانی های سراسر کشور قرار دهند.

وی درباره استفاده از متریال کامپوزیت در نمای ساختمان ها گفت: استفاده از متریال کامپوزیت در نمای ساختمان ممنوع است اما در حال حاضر نمای کامپوزیت برای جاهایی است که بازسازی می کنند توصیه ما این است که به دلیل مواد اشتعال زا از این مواد استفاده نکنند و تلاش می کنیم در سال‌های آینده این نوع متریال را از نماهای شهری حذف شود.

او تاکید کرد: ما همچنان مزاحمت تلفنی  داریم البته میزان آن نسبت به گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز