تصویب رشته مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی
با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین بار دوره مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار میشود.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: دوره مهندسی فناوری کسب وکار دیجیتالی از جمله بحثهای مهمی است که با پیشرفت فضای دیجیتال و اینترنت، شکل جدیتری به خود گرفته است، در واقع با گسترش فناوری، شکل و شمایل کسب و کارها تغییر کرده و رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده که نیازمند سواد دانشگاهی است.
دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اینگونه آموزشها در قالب نظام آموزشهای شغلی خاطر نشان کرد: دانش آموختگان این رشته مهارتها و توانمندیهایی چون تجزیه و تحلیل کسب و کار، شناسایی و توصیف نهادهای خارجی مانند مشتریان، تامین کنندگان و سیستمهای خارجی در تعامل با کسب و کار، تولید نرم افزارهای مدیریتی (CRM)، توسعه نرم افزارهای تحت وب کسب و کارهای دیجیتالی، مهارت فنی و تجاری لازم در زمینه بازاریابی دیجیتال، طراحی و راه اندازی سایتهای ارائه دهنده خدمات دیجیتالی، کار با انواع شبکههای اجتماعی، تنظیم و بهینهسازی شبکه اجتماعی برای افزایش دید محتوا (بازاریابی اجتماعی)، نظارت و بررسی بازخورد شبکههای اجتماعی و اثربخشی آنها از طریق تجزیه و تحلیل گزارشهای دورهای، بهینهسازی موتور جستجو(Search Engine Optimization:SEO) به منظور بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو، مدیریت ابزارها و سیستمهای پردازش دادهها، کار با ابزارهای تجسم داده، ابزارهای مدلسازی داده، سیستمهای پشتیبانی تصمیم، سیستمهای مدیریت پایگاه داده و سیستمهای انباره داده، به کارگیری زبانهای برنامهنویسی و… را کسب مینمایند.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته میتوانند مشاغلی همچون کارشناس و تحلیلگر SEO، معمار و مدلساز کسب و کار دیجیتالی، تحلیلگر کسب و کار دیجیتالی، استراتژیست کسب و کار دیجیتالی، کارشناس تولید و توسعه نرم افزاری EB، کارشناس و تحلیلگر شبکههای اجتماعی، ، کارشناس و تحلیلگر هوش تجاری، کارشناس و تحلیلگر بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی را احراز کنند.
جمالزاده افزود: این دوره جزء رشتههای پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار میباشد.
او در ادامه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان برای ثبت نام جهت تحصیل در این رشته و همچنین اطلاع از سایر رشتههای دانشگاه جامع علمی کاربردی میتوانند تا ۱۴ تیرماه به سایت سازمان سنجش به آدرس www. sanjesh. org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www. uast. ac. ir مراجعه نمایند.