خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کشف ۸۵۲ پرونده فقدانی در طرح اخیر کاشف/ جزییات قتل یک تاجر لاستیک در شمال تهران

کشف ۸۵۲  پرونده فقدانی در طرح اخیر کاشف/ جزییات قتل یک تاجر لاستیک در شمال تهران
کد خبر : ۱۲۴۵۹۳۹

معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در طرح اخیر کاشف که در پلیس آگاهی تهران بزرگ اجرا شده است ۸۵۲ فقدانی، توسط ماموران اداره چهارم به شناسایی و به خانواده تحویل داده‌شده‌اند درباره جزییات قتل یک تاجر لاستیک در شمال تهران توضیحاتی ارائه کرد.

«سرهنگ مرتضی نثاری» معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره عملکرد "اداره ۴ در پلیس آگاهی که ویژه پرونده‌های مفقودی است، گفت: ما در گذشته در پایگاه‌های پلیس آگاهی تیم‌هایی با عنوان تیم‌های شناسایی مفقودین و کشف اجساد به واسطه اینکه این تیم‌ها در پایگاه‌های پلیس آگاهی متفرق بودند کار ممکن بود طولانی انجام شود در همین خصوص تدبیری اندیشیده شد و پیشنهاد داده شد که این تیم‌ها در یک اداره واحد در پلیس آگاهی تجمیع شوند.

وی ادامه داد: به واسطه اینکه بتوانیم با تمرکزگرایی داده‌های اطلاعاتی را از بانک‌های اطلاعاتی به سرعت خارج کرده و فاصله فقدان و کشف و تحویل به خانواده را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: تقریبا از یک سال و نیم گذشته اداره‌ای تحت عنوان اداره چهارم پلیس آگاهی در مقر پلیس آگاهی مرکز تشکیل شد و با حمایت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ این اداره نوپا شکل گرفت و فاصله فقدان تا کشف را توانستیم کاهش ملموسی دهیم و این اتفاق باعث رضایت‌مندی مردم از پلیس شده است.

سرهنگ نثاری خاطرنشان کرد: در طرح کاشف که اخیرا توسط همکارانم در پلیس آگاهی اجرا شده است ۸۵۲ نفر مفقودی را که شامل زن، مرد، سالمند و کودک خردسال بوده‌اند به آغوش خانواده بازگردانده‌ایم. این افراد بنا به دلایلی یا عامدا از منزل خارج شده‌اند و یا کاملا اتفاقی از منزل خارج شده‌اند و امکان بازگشت به خانه را نداشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کشف پرونده قتل یک تاجر لاستیک در تهران گفت: دو شب گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیس وقوع قتل با سلاح به پلیس آگاهی اعلام شد. بلافاصله کارآگاهان معاونت مبارزه با جرائم جنایی به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات خود را از همان دقایق اولیه آغاز کردند.

معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی هویت مقتول گفت: پس از شناسایی هویت مقتول متوجه شدیم ایشان یکی از بازرگانان در حوزه خرید و فروش و صادرات و واردات لاستیک بودند، مقتول توسط ضاربان ناشناس در خودروی شخصی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

سرهنگ نثاری با بیان اینکه همکارانم بلافاصله اقدامات فنی و عملیاتی خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در رصدها و پایش‌های آگاهی و پلیسی که صورت گرفت موفق شدند انگیزه قتل و مضنون اصلی این قتل را شناسایی کنند. مضنون اصلی با اجیر کردن دو نفر از اتباع بیگانه با انگیزه تسویه حساب و اختلاف مالی اقدام به قتل این فرد کرده بود.

وی ادامه داد: در ساعت ۴ صبح روز گذشته این فرد در جنوب غرب تهران بازداشت شد. در رابطه با این پرونده سه نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به یک فقره سرقت مسلحانه منزل در غرب تهران گفت: در روزهای اخیر دو سارق مسلح به خانه‌ای در غرب تهران می‌روند، پس از سرقت منزل با صاحبخانه مواجه شده که اقدام به تیراندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: سارقان با سرقت یک خودروی ال ۹۰ از صحنه جرم متواری شده و یک زندگی جنگلی را برای خود اتخاذ می‌کنند. پس از شکایت مالباخته با اشراف اطلاعاتی پلیس و زحمات کارآگاهان معاونت جنایی این افراد در مدت زمان کوتاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته معاون مبارزه باجرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در طرح اخیر کاشف ۳۲ مجرم حرفه‌ای که مرتکب جرائم جنایی شده بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز