خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی

انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر : ۱۲۴۴۲۸۶

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ابتدای مراسم با تاکید بر برگزاری جلسات مختلف برای انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: مسئله جدی برای آموزش و پرورش بحث هویت بخشی برای نوجوانان و علم نافعه و علم لا‌ینفع است که در آموزش و پرورش اقداماتی خوبی برایش انجام شده است.

او در مورد مفاد این تفاهم‌نامه نیز افزود: بحث توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی و تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارسی که وابسته به سازمان تبلیغات و مدارس صدرا هستند، همکاری در اجرای دوره های تربیتی و   تخصصی دانشجو_معلمان با توجه به وسعت آموزش و پرورش، حضور و مشارکت اثر‌گذار رئیس سازمان تبلیعات در سطح کشور که ۷۲۶ کمیته داریم، برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان، استفاده از طرفیت شبکه‌های خلاق و حلقه‌های میانی تعلیم و تربیت در جهت توسعه مفاهیم دینی، همکاری مشترک دوره‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای شایستگی عمومی،توسعه فعالیت‌های هنری و ادبی در سطح مدارس، تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت در امر اردوها، کارگاه ها، نشست ها و دوره ها و... از جمله موارد مورد توجه در این تفاهم‌نامه است.

در ادامه این مدارس حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری روی آموزش و  وزارتخانه‌ آموزش‌وپرورش مهم و عین عقل و عقلانیت است.

قمی تاکید کرد: ما پیرامون وظایف فرهنگی خود فکر می‌کنیم و اولویت بودن این موارد نیاز به توضیح ندارد. ما در جلسات مختلف تلاش کردیم هرچه زودتر سازمان تعلیم و تربیت کودک در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد. مسئله، اولویت دادن به کودک و نوجوان است. ما نوجوانان و معلمان را جدی گرفته‌ایم و به تناسب آنچه در سبد اولویت‌هایمان در صدر نشسته، عمل می‌کنیم.

او افزود: تبلیغ اصیل از مسجد، روحانیت، هیئت های مذهبی و تبلیغ چهره به چهره در اردوها می تواند به کمک ما بیاید اما محور مسئولیت ما گسترده تر است‌.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وزارتخانه دسترسی‌های خوبی دارد ولی باید سرمایه های انقلاب بیایند و در کارهایی مثل انیمیشن وارد شوند و در مقابل انبوه موارد تبلیغاتی قرار بگیرند. ما در حوزه رسانه‌ای هم زیر بمباران رسانه‌ها هستیم و دانش آموزان در همین فضا تنفس می کنند.

او افزود: این هجمه رسانه ای، کار رسانه ای موثر هم می‌خواهد. کودکان ما نیاز به کالای فرهنگی تمیز دارند. وظایف ما محدود به یک محور و دو محور نیست و بیشتر از تفاهم نامه است که از اراده ای جدی حکایت می‌کند تا کمک کنیم و کمک بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز