خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی

انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر : ۱۲۴۴۲۸۶

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ابتدای مراسم با تاکید بر برگزاری جلسات مختلف برای انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: مسئله جدی برای آموزش و پرورش بحث هویت بخشی برای نوجوانان و علم نافعه و علم لا‌ینفع است که در آموزش و پرورش اقداماتی خوبی برایش انجام شده است.

او در مورد مفاد این تفاهم‌نامه نیز افزود: بحث توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی و تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارسی که وابسته به سازمان تبلیغات و مدارس صدرا هستند، همکاری در اجرای دوره های تربیتی و   تخصصی دانشجو_معلمان با توجه به وسعت آموزش و پرورش، حضور و مشارکت اثر‌گذار رئیس سازمان تبلیعات در سطح کشور که ۷۲۶ کمیته داریم، برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان، استفاده از طرفیت شبکه‌های خلاق و حلقه‌های میانی تعلیم و تربیت در جهت توسعه مفاهیم دینی، همکاری مشترک دوره‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقای شایستگی عمومی،توسعه فعالیت‌های هنری و ادبی در سطح مدارس، تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت در امر اردوها، کارگاه ها، نشست ها و دوره ها و... از جمله موارد مورد توجه در این تفاهم‌نامه است.

در ادامه این مدارس حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری روی آموزش و  وزارتخانه‌ آموزش‌وپرورش مهم و عین عقل و عقلانیت است.

قمی تاکید کرد: ما پیرامون وظایف فرهنگی خود فکر می‌کنیم و اولویت بودن این موارد نیاز به توضیح ندارد. ما در جلسات مختلف تلاش کردیم هرچه زودتر سازمان تعلیم و تربیت کودک در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد. مسئله، اولویت دادن به کودک و نوجوان است. ما نوجوانان و معلمان را جدی گرفته‌ایم و به تناسب آنچه در سبد اولویت‌هایمان در صدر نشسته، عمل می‌کنیم.

او افزود: تبلیغ اصیل از مسجد، روحانیت، هیئت های مذهبی و تبلیغ چهره به چهره در اردوها می تواند به کمک ما بیاید اما محور مسئولیت ما گسترده تر است‌.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وزارتخانه دسترسی‌های خوبی دارد ولی باید سرمایه های انقلاب بیایند و در کارهایی مثل انیمیشن وارد شوند و در مقابل انبوه موارد تبلیغاتی قرار بگیرند. ما در حوزه رسانه‌ای هم زیر بمباران رسانه‌ها هستیم و دانش آموزان در همین فضا تنفس می کنند.

او افزود: این هجمه رسانه ای، کار رسانه ای موثر هم می‌خواهد. کودکان ما نیاز به کالای فرهنگی تمیز دارند. وظایف ما محدود به یک محور و دو محور نیست و بیشتر از تفاهم نامه است که از اراده ای جدی حکایت می‌کند تا کمک کنیم و کمک بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز