خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:

مجوزی برای موسساتی مانند «یونس امره» و برگزاری آزمون صادر نشده است/ شهریه مدارس غیردولتی دوشنبه اعلام می‌شود

مجوزی برای موسساتی مانند «یونس امره» و برگزاری آزمون صادر نشده است/ شهریه مدارس غیردولتی دوشنبه اعلام می‌شود
کد خبر : ۱۲۴۱۵۹۴

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس بین الملل غیردولتی و محتوای درسی آن‌ها مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش است و برای دانش آموزانی که والدینشان خارج از ایران بوده‌اند و برخی مشاغل از جمله سفرا که مدتی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، خدمت ارائه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، «احمد محمودزاده» سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در حاشیه جلسه‌ای درمورد ماجرای موسسه فرهنگی «یونس امره» ترکیه و برگزاری آزمون در تهران برای تحصیل در دبیرستان‌های ترکیه و بورسیه توضیح داد: مدارس بین الملل غیردولتی ما با عنوان TIS شناخته می‌شوند و ما در داخل کشور ۱۱ مدرسه بین‌المللی غیردولتی داریم و علاوه بر این، ۳ مدرسه TIS ما در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. 

محمودزاده در ادامه اظهار کرد: ۲۸ مدرسه با نظام آموزشی سایر کشورها یا همان اتباع داخل کشور و ۵ مدرسه آموزش از راه دور و ۱۱ مدرسه غیردولتی عادی هم داریم. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه برخی موارد درسیدر مدارس TIS متفاوت از مدارس عادی کشور است، توضیح داد: این مدارس و محتوای درسی آن‌ها مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش است و برای دانش آموزانی که والدینشان خارج از ایران بوده‌اند و برخی مشاغل از جمله سفرا که مدتی در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، خدمت ارائه می‌کنند. 

او افزود: بعد از مدتی وقفه صدور مجوز برای این نوع مدارس را شروع کردیم و ۸ مدرسه غیردولتی بین المللی و دو مدرسه اتباع هفته گذشته خارج از کشور مجوز گرفتند. اگر افرادی در مناطق آزاد تجاری علاقه دارند چنین مدارسی داشته باشند می‌توانند با توجه به شرایط مجوز بگیرند. 

او ضمن اشاره به اینکه سطح علمی مدارس بین‌المللی در داخل کشور مطلوب است و تدریس زبان‌های خارجی گوناگون در این مدارس تدریس می‌شود تاکید کرد: دانش آموزان و خانواده‌ها نباید فریب تبلیغات را بخورند و به آن‌ها توصیه می‌کنم در کشور از امکانات موجود استفاده کنند به این دلیل که این موسسات (موسسه فرهنگی یونس امره) به جایی وصل نیستند و ایجاد مشکل می‌شود. 

محمودزاده تاکید کرد که تا امروز مجوزی برای این نوع موسسات، مدارس و برگزاری آزمون‌ها صادر نشده است. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعیین تکلیف شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: دوشنبه این هفته شهریه مدارس غیردولتی اعلام خواهد شد و باید در شورای نظارت تصویب شود. امسال ۳۵ امتیاز برای تعیین شهریه براساس الگوی شهریه به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اختصاص داده شده است و ما در صدد هستیم که شهریه به عملکرد مدارس گره بخورد. 

محمودزاده درباره پرداخت وام شهریه گفت: صندوق حمایت از مدارس غیردولتی وابسته مدارس غیردولتی است و جایگاه قانونی دارد و طی تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار است به معلمان مدارس غیردولتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و به دانش‌آموزانی که علاقه دارند در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و به کمک نیاز دارند، تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام کمک شهریه بدهند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز