وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
پوشش تحصیلی یکپارچهای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد/ بازماندگی از تحصیل دانش آموزان مناطق مرزی
وزیر آموزشوپرورش در اولین برنامه سفر خود به استان هرمزگان، از مدارس واقع در مناطق صعب العبور شرق استان هرمزگان و منطقه جانوری بازدید کرد. برای اولین بار است که در طول سالهای پس از انقلاب وزیری از مناطق صعب العبور جانوری هرمزگان بازدید میکند.
به گزراش ایلنا، یوسف نوری در سفر به استان هرمزگان، در اولین برنامه سفر خود، از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی بازدید کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت یک اصل است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندیهای فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچهای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در راستای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزشوپرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.
وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر اعلام کرد و کاهش نرخ گذر از دوره تحصیلی را متأثر از عوامل مذکور دانست و تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است و امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانوادهها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سفر خود، طی دیدار صمیمی با اهالی روستاهای منطقه جاسک جانوری، در جریان مشکلات و مسایل اهالی این منطقه از کشور قرار گرفت و چالشهای موجود را مورد پیگیری قرار داد.
شایان ذکر است؛ از ۱۸ روستای این حوزه، روستای بنوک کاملا عشایری و بدون راه ارتباطی با تعداد ۲ دانش آموز و روستای بارگین با تعداد ۱ دانش آموز، فاقد فضای آموزشی است.