معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:
حدود ۲۰ درصد دانش آموزان به حضور در دوره جبرانی نیازمندند
معاون آموزش متوسطه گفت: برنامه درسی، متناسب با سند تحول بهروزرسانی شده و در دوره متوسطه اول، درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر باهدف زمینهسازی برای شناسایی استعداد دانش آموزان به برنامه درسی اضافه شد.
به گزارش ایلنا، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنجم سیما با موضوع «هدایت تحصیلی، دورههای مهارتآموزی و برنامههای تابستانی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان» گفت: پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، برنامه درسی، متناسب با این سند بهروزرسانی شد و تعدادی از درسها با توجه به سند تحول و فرمایشات مقام معظم رهبری، تغییر کردند و در دوره متوسطه اول، درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر باهدف زمینهسازی برای شناسایی استعداد دانش آموزان به برنامه درسی اضافه شد.
وی با بیان اینکه عوامل متعددی در هدایت تحصیلی دانش آموزان مانند علایق دانشآموز، نظر مشاور و والدین و نیازهای بازار کار، نقش دارند، اظهار کرد: بر همین اساس دانش آموزان در دوره متوسطه دوم اقدام به انتخاب رشته میکنند.
کاظمی با بیان اینکه از قبل پیشبینی میشد؛ با افت تحصیلی دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس روبرو شویم، اظهار کرد: در دوران کرونا به دلیل محدودیتهای آموزش مجازی، زمان آموزشها کمتر شد و یادگیری مجازی هم کیفیت آموزش حضوری را نداشت.
وی در تشریح برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در دوره متوسطه گفت: این برنامه برای دانشآموزانی است که حدنصاب قبولی را کسب نکردهاند اما ممکن است دانشآموزانی هم که حدنصاب قبولی را کسب کرده باشند با نظر شورای مدرسه، نیاز به گذراندن دوره جبرانی داشته باشند. در همین راستا ۳۶ ساعت آموزش، در چهار درس در نظر گرفته شده است که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان در این دورهها نیاز به حضور خواهند داشت.
کاظمی اظهار کرد: شرکت در دوره جبرانی هزینهای برای خانوادهها ندارد و با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و حمایت رئیسجمهور اعتبار لازم برای دوره جبرانی تثبیت یادگیری اختصاص دادهشده است.