سرپرست جدید دفتر متوسطه دوره دوم فنی و حرفهای و کاردانش منصوب شد
عباس بیات به عنوان سرپرست دفتر متوسطه دوره دوم فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.
به گزارش ایلنا، مراسم تکریم و معارفه با بیات با حضور معاون آموزش متوسطه، مدیران کل دفاتر معاونت و کارشناسان دفتر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش، در سالن جلسات معاونت برگزار شد.
در این نشست محمدمهدی کاظمی معاون، آموزش متوسطه با تشکر از سید مصطفی آذرکیش که پیش از این در این پست زحمتهای فراوانی برای توسعه آموزشهای فنی و حرفهای کشیده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با معلمان، با تبیین و تاکید در خصوص اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفهای و باز تعریف حکمرانی در آموزشهای فنی و حرفه ای، مشارکت واقعی دستگاهها و نهادها و صاحبان صنایع و مشاغل، نکات مهمی بیان کردند.
بر این اساس در حکم انتصاب عباس بیات آمده است: انتظار میرود، ضمن رعایت چارچوب قوانین و مقررات حوزه آموزش فنی و حرفهای و مهارتی دوره دوم متوسطه، در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید:
-بازنگری در ساختار شاخه و رشتههای فنی، حرفهای و کاردانش و تجمیع رشتههای مشابه در دو شاخه در چند رشته محل محدود از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
-برنامه ریزی به منظور توسعه آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی و تحقق سهمهای پیشبینی شده با اولویت توجه ویژه به رشتههای زمینه کشاورزی
-بازتعریف حکمرانی در آموزشهای فنی و حرفه ای، ارتقای کیفیت آموزشی رشته کشاورزی از طریق برنامه آموزش همراه با تولید و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و…
-برنامه ریزی به منظور اجرای قانون نظام جامع آموزش وتربیت فنی، حرفهای و مهارتی به ویژه سنجش صلاحیت حرفهای وتخصصی هنرجویان و هنرآموزان و توجه به نظام صلاحیت حرفهای
-ایجاد هنرستانهای جوار از طریق جلب مشارکت دستگاهها و نهادهای عمومی غیردولتی و صاحبان صنایع و مشاغل
-استفاده از نگاه آینده نگرانه و پژوهش محور، تجارب ملی و بین المللی، هوش مصنوعی، فناوری، سامانه جامعه و تحلیل کلان دادهها در ارائه برنامهها و طرحهای پیشنهادی
-ارتقای کیفیت اجرای درس کارآموزی/ کارورزی به عنوان نقطه عطف اتصال دنیای آموزش و دنیای کار
-همکاری با دانشگاه شهید رجایی به منظور تغییر عناوین و سرفصل دروس متناسب با نیاز منابع انسانی هنرستانها و همچنین ارتقای کیفیت دوره کارورزی دانشجو معلمان
-بازنگری در اجرای برون سپاری آموزش شاخه کاردانش با رویکرد اجرا در محیط واقعی کار
-استفاده از نیروهای جوان، متخصص، خلاق و انقلابی در سطوح مختلف موردنیاز آموزشهای فنی، حرفهای و کاردانش و تلاش به منظور ارتقای مهارتهای تخصصی و حرفهای آنان.