خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

خودکفایی بیش از دو هزار مددجوی تهرانی/ ۲۰ هزار خانوار مددجو مستاجر هستند

خودکفایی بیش از دو هزار مددجوی تهرانی/ ۲۰ هزار خانوار مددجو مستاجر هستند
کد خبر : ۱۲۲۹۲۷۵

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از خودکفایی بیش از دو هزار مددجوی تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۱۲۰ نوع خدمت اوسط کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود،  اظهار داشت: بیش از ۷۸ هزار خانواده در قالب ۱۴۰ هزار نفر از امداد تهران خدمات دریافت می‌کنند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: رفع فقر مطلق در دستور کار کمیته امداد قرار دارد  و در این خصوص خانواده‌هایی شناسایی شدند.

وی درباره اطعام مهدوی افزود: امسال ۲۳۴ آشپزخانه با ما همکاری کردند و بیش از دو میلیون و ۸۵۰ پرس غذای گرم، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری و ۲۲۰ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

او با بیان ۸۴ هزار و ۴۲۱ حامی طرح اکرام و ایتام داریم، گفت: این تعداد حامی از پنج هزار و ۴۱۰ یتیم و ۱۶ هزار و ۶۸ خانواده محسنین را تحت پوشش قرار داده‌اند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان چهار و ۵۰۰ حامی جذب شدند.

وی افزود: در موضوع زکات فطریه تا کنون ۱۰ میلیارد تومان جمع آوری شده و پیش‌بینی ما این است به ۲۳ میلیارد تومان برسد.

پرپنچی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۰۳ مورد در سال گذشته در حوزه اشتغال از ما خدمات دریافت کردند، افزود: دو هزار و ۲۳۳ مورد از تسهیلات امداد و بیش از دو هزار مورد از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

وی افزود: برای بیش از دو هزار مددجو کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند که وارد بازار کار خواهند شد.

وی افزود: هزار و ۴۰۹ مورد توسط راهبر شغلی شغل ایجاد شده است.

پرپنچی خاطرنشان کرد: در مجموع دو هزار و ۳۹۱ مورد خودکفا شدند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: بالغ بر  ۲۰ هزار خانوار مددجو مستاجر هستند و از خرداد ماه گذشته بیشترین مشکل مددجویان در استان تهران بحث مسکن است.

وی با اشاره تمهیدات کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن مددجویان گفت: در سال گذشته ۳۵۲ واحد در پیشوا خریداری و تحلیل شد و ۵۵ واحد اضافه نیز خریداری کرده و به مددجویان تحویل داده شد. همچنین برای کمک به ساخت ۲۳۷ مورد مسکن اقدام کرده ایم برای ۱۵۱۱ مورد نیز کمک هزینه  پرداخت کرده ایم در شهریار و پاکدشت اقدامات‌مان را انجام داده‌ایم اما در مجموع ظرفیت ما تا هزار و ۲۰۰ منزل است و در هر منطقه ای به ما از سوی فرمانداری و شهرداری زمین رایگان قرارداده شود ما برای مددجویان مسکن ایجاد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حداقل تهیه آپارتمان ودیعه مسکن برای مددجویان کمتر از 50 میلیون نیست و از خیرین تقاضا داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: حدود دو الی سه هزار خانوار از سال ۹۹ تاکنون به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است البته در این مدت کمیته امداد  کمک های موردی را نیز به افرادی که به ما مراجعه کرده اند پرداخت کرده ایم. همچنین به خانواده معتادان که گرفتار هستند نیز کمکهایی صورت گرفته است که حدود ۲۰۰الی ۳۰۰ خانوار شده است.

پرپنچی تاکید کرد: بیشترین تلاش ما برای توانمندسازی خانواده است و تا زمانی که خانواده به خودکفایی نرسد حمایت‌ها قطع نخواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان در تهران صدقه جمع آوری شده است همچنین زکات و فطریه و ... ۶۲ میلیارد تومان و ۲۵۳ میلیارد کمکهای مبتنی بر نیاز بوده است. در مجموع کل کمک های کمیته امداد به همراه تشکل ههای مردمی دو هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است.

او در خصوص اقدامات کمیته امداد در راستای شفاف سازی گفت: ما آماده ارائه گزارش به خیرین هستیم و در این موضوع هیچگونه مشکلی نداریم؛ همچنین هر کمکی که از طرف حامیان به حساب ایتام و یا فرزندان محسنین واریز می‌شود برای حامی پیامک ارسال می‌شود. 

پرپنچی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح شوق دیدار و مفتاح حامیان می‌توانند با خانواده ایتام و کسانی که تحت پوشش آن‌ها هستند دیدار کنند. 

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص سامانه سخا گفت: این سامانه دارای مشکلاتی بوده که پس از برطرف کردن مشکلات خیرین می‌توانند به صورت برخط با ایتام در ارتباط باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز