خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های اجتماعی است

 آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های اجتماعی است
کد خبر : ۱۲۲۷۳۸۲

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک برنامه ملی که نیازمند عزم ملی است و می‌طلبد که همچنان که در خود سند هم صراحتا اشاره شده نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند هم تدوین و پیش‌بینی شود.

به گزارش ایلنا، صادق ستاری فرد در سفر به شهرستان قیرو کارزین استان فارس و در ارتباط زنده با مراسم تکریم سرپرست سابق و معارفه معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش که در شیراز برگزار شد، با اشاره به فعالیت های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس در دو طرح موضوع آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی و بهینه سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای گفت: در اجرای این دو طرح استان فارس پیشرو بوده و عملکرد خوبی داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که در جلسه تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان نیز شرکت کرده بود با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نیاز به جهاد تبیین در همه عرصه ها و خصوصا در حوزه سند تحول بنیادین گفت: بخشی از صحبت‌های سخنران جلسه، تلفیق نظر و عمل هست و مفقوده تحلیل و تبیین سند تحول بنیادین است که پیشنهاد می کنم از طریق بستر شاد مطالب در اختیار سایر همکاران استان ها قرار گیرد.

ستاری فرد افزود: در این راستا همچنین می‌توان مباحث را به تحریر در آورد و در قالب هفته نامه تحولی در اختیار همکاران استان و سایر استان ها قرار داد تا شاید انتقال دهنده تجربه ای به سایر همکاران باشد تا بتوانند جلسات این چنینی را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با آسیب شناسی سند تحول بنیادین اولین مسئله ای که به چشم می خورد این است که نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند تدوین نشده و مشخص نشده که چه نهادی چه مسئولیتی در اجرای سند تحول بنیادین دارد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک سند خاص وزارت آموزش و پرورش نیست گفت: سند تحول بنیادین یک برنامه ملی است که نیازمند یک عزم ملی است و می طلبد که همچنان که در خود سند هم صراحتا اشاره شده نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند هم تدوین و پیش‌بینی شود.

ستاری فرد افزود: بخشی از نگاشت نهادی از سوی وزارت خانه و ستاد باید پیگیری شود که شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی باید در این حوزه ورود کنند و بخشی هم از طریق شورای آموزش و پرورش استان دنبال شود.

وی با اشاره به راهکار 3-6 سند تحول بنیادین ادامه داد: ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری در هر یک از شهرستان ها تا پایان برنامه ششم توسعه دارد که امسال سال پایانی برنامه ششم و سال تولید و دانش بنیان و کارآفرین است که باید پی گیری و مشخص شود که دستگاه ها در این خصوص چه مسئولیت هایی را دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است در دستور کارهای هفتگی در جلسات شورای آموزش و پرورش استان این مباحث تعیین شود.

ستاری فرد با بیان اینکه سند تحول بنیادین مدرسه نگاشت نیست گفت: در این راستا یکی از سوالات اصلی مدیران مدارس هم همین است که در خصوص سند تحول در مدارس چه اقداماتی باید صورت پذیرد.

وی گفت: مسئله دیگر بحث شاخص بندی و زمان بندی سند است که در هر کدام از این راهکارها قرار است کی به نتیجه برسیم؟ لذا شاخص و سنجه و یا مترو معیاری که مشخص می‌کند آیا سند اجرا شده یا نه نیز باید در سلسله مباحث کارشناسی شما قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش مولد سرمایه های اجتماعی است و در این میان اعتماد خانواده ها به آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری هم مثمرثمر بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز