خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

درخواست از عربستان برای افزایش ۵ هزار نفری سهمیه حج

درخواست از عربستان برای افزایش ۵ هزار نفری سهمیه حج
کد خبر : ۱۲۲۷۲۶۳

رئیس سازمان حج و زیارت از رایزنی و مکاتبه با وزارت حج و عمره عربستان برای افزایش سهمیه حج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری در مورد تعداد زائرین حج امسال گفت: سهمیه رسمی هر کشور برمبنای مصوبه کنفرانس اسلامی، یک هزارم جمعیت هر کشور است یعنی فرضا اگر کشوری ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشد، جمعیت اعزامی آن کشور به حج ۱۰۰ هزار نفر است و در مورد کشور ما هم ۸۵ هزار نفر سهمیه حج است.آخرین حجی که قرار بود انجام شود و به دلیل کرونا به ثمر نرسید، مربوط به سال ۹۹ بود و رقمی که به ایران تخصیص دادند، همین مقدار بود و ۷۴۵۰۰ نفر ثبت نام انجام شد. از بین این تعداد که امکان تشرف پیدا کردند، مبلغ کامل را که ۳۵ میلیون بود پرداخت کرده‌اند و برخی ۲۵ میلیون تومان واریز کردند و نوبت دوم را پرداخت نکرده‌اند.

او در مورد کل هزینه‌ای که امسال زائرین باید بپردازند، توضیح داد: قبلا رئیس سازمان وعده داده اند که این رقم افزوده نشود و ما هم تلاش کردیم رقم افزایش نیابد، اما مالیات برارزش افزوده در عربستان ۱۵ درصد افزایش یافته و باید این ارزش افزوده پرداخت شود اما اقداماتی کردیم که هزینه سنگینی به زائرین تحمیل نشود. بنابراین از بانک ملی درخواست کردیم که رقمی را به ما کمک کنند و دو میلیون برای هر زائر پرداخت کرد که سود پول زائرین بود.

او در مورد همراهی سازمان هواپیمایی گفت: بر اساس وعده قبلی با رقم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه بلیت را تامین کرد و  مجموعه ۸ میلیون پول بلیت حج است و این رقم نصف رقمی است که ایرلاین های خارجی و عربستان از مسافران دریافت می‌کنند. بنابراین رقم نهایی اینطور شد که آنهایی که ۳۵ میلیون پرداخت کردند، حدود دو میلیون زائرین مجدد پرداخت خواهند کرد و رقم نهایی به حدود ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه تاریخ ثبت نام اولیه افراد، ملاک انتخاب آنان برای تشرف می‌باشد و در این مرحله ثبت نامی‌های تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۲۲ مجاز به ثبت نام هستند اعلام کرد: سامانه رزرو تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها باز است و در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها اولویت‌های بعد از خردادماه ۱۳۸۶ اعلام خواهد شد.

او همچنین از رایزنی و مکاتبه با وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر افزایش سهمیه برای تشرف حجاج ایرانی خبر داد و گفت: در این خصوص با وزارت حج مکاتبه و به میزان ۵ هزار نفر در خواست شده است که در صورت اعلام ظرفیت جدید مراتب اطلاع رسانی برای جذب زائرین صورت خواهد گرفت و بر اساس اولویت فراخوان خواهند شد.

 حسینی در ادامه تاکید کرد: مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند در غیر این صورت، ثبت‌نام آن‌ها ابطال خواهد شد. همچنین گذرنامه حجاج باید تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری معتبر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز