خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد

هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد
کد خبر : ۱۲۱۷۹۳۳

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر تقویت جایگاه این پژوهشگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌‌های علمی و پژوهشی نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان، مهم‌ترین عامل پیشرفت نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی محبی اظهارکرد: اگر قرار است نظام تعلیم و تربیت کشور پیشرفت کند هیچ راهی جز توجه ویژه به پژوهش و نگاه دانش بنیان وجود ندارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: اعضای پژوهشگاه مطالعات، سرمایه بی‌بدیلی در آموزش و پرورش هستند که باید مسیر تحقق اهداف را  با تعامل با آن‌ها، هموار کنیم.

وی تأکید کرد: ضروری است با بهره برداری از ظرفیت‌های موجود و تجارب صاحب نظران و متخصصان تعلیم و تربیت، سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با محوریت قرار دادن اسناد تحولی و زیر نظام پژوهش تدوین شود.

محبی گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا بهترین افراد علمی و فرهنگی کشور در حوزه تعلیم و تربیت در آن حضور یابند و لازمه دستیابی به این هدف، نیازمند طراحی «نقشه جامع» هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که ارتباط با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یک اصل می‌باشد، تصریح کرد: تمام اقدامات مربوط به طراحی و تدوین برنامه‌ریزی درسی و اشاعه آن در سازمان پژوهش انجام می‌شود. لذا باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات وجود داشته باشد.

محبی گفت: یک بعد از فعالیت‌های پژوهشگاه مطالعات کمک به سازمان پژوهش است و بعد وسیع‌تر فعالیت‌های این پژوهشگاه؛ یاری رساندن به وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استقلال عملکردی، توجه به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه؛ و شکل‌گیری اقدامات و تدابیر تحولّی، از جمله مواردی است که در دوره جدید فعالیت‌های این پژوهشگاه باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز