خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر ؛

انتقاد عضو شورا از به کارگیری دستیاران مدیران شهری در نواحی

انتقاد عضو شورا از به کارگیری دستیاران مدیران شهری در نواحی
کد خبر : ۱۲۱۷۸۸۱

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بخشنامه اخیر شهرداری درخصوص دستیاران مدیران شهری گفت: اگر بخواهیم براساس بروکراسی اداری صرفا براساس سابقه کاری شرایط را تعیین کنیم به این جامعه نخبه ظلم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه امروز شورای شهر تهران با چند تذکر از سوی اعضای شورا آغاز شد. میثم مظفر تذک‌ر خود را درباره بخشنامه معاونت برنامه ریزی در زمینه دستیاران مطرح کرد و گفت: در دوره قبل اتفاق خوبی افتاد و از طریق آزمونی که آن را به سازمان سنجش واگذار کرد فراخوانی برای جذب نخبگان تحصیلی داد و فارغ از نگاه های سیاسی ۷۰۰ نفر در جریان برگزاری این آزمون انتخاب و در نهایت از دل این آزمون عمومی ۲۶۵ نفر انتخاب و جذب شدند.

او ادامه داد: برخی از این افراد رتبه های یک کنکور در سال های مختلف بوده و افراد بسیار ممتاز و نخبه ای هستند که توانایی آنها توجه من را جلب کرد، اما بخشنامه ای که صادر شده تقلیل و تضعیف برای آنها است.

مظفر با اشاره به اینکه این افراد براساس بخشنامه به نواحی فرستاده شدند گفت: در متن بخشنامه قید شده آنهایی که در شهرداری های مناطق کار می کنند و تا امروز عنوان دسترسی را داشتند  ملزم هستند به نواحی بروند.یعنی ما نخبه ترین افراد علمی را به نواحی بفرستیم که جنس کار در آن کف خیابانی است و متناسب با توان تخصصی آنها نیست.

او گفت همچنین در بخشنامه اشاره شده آنهایی که در سازمان ها و شرکت ها هستند باید مجددا براساس سابقه کاری و تحصیل شرایط برای آنها تعیین شود. اگر بخواهیم براساس بروکراسی اداری صرفا براساس سابقه کاری شرایط را تعیین کنیم به این جامعه نخبه ظلم کرده ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی تذکر خود را درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب قرائت کرد و گفت: بر اساس  مصوبه همین شورا مقرر شد نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج از شهر تهران منتقل شود. برگزاری نمایشگاه در مصلی  در مغایرت در با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

او  ادامه داد:  در صورت برگزاری  نمایشگاه کتاب در مصلی امام (ره) شاهد افزایش ترافیک  و تردد حجم بسیار بالای خودروها در ساعت هاى طولانى در سطح شهر خواهیم بود و شهروندان برای سفرهای داخلی شهر با مشکل رو به رو خواهند شد.  لذا خواهشمندم  این موضوع به فوریت توسط وزارت ارشاد مورد بازنگری قرار بگیرد.

او همچنین با اشاره به  ابراز نگرانى پلیس راهور گفت که برگزاری نمایشگاه از سوی هیات رئیسه حتما در تعامل با وزیر ارشاد  مورد تجدید نظر قرار گیرد.

تشکری هاشمی در ادامه تذکر خودبا اشاره به وضعیت خیابان ۳۵ متری افتخاری که در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته تهران  افتتاح شد گفت: به دلیل توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و ظاهرا  اقدامات لازم صورت نگرفت ارتش این خیابان را مسدود کرد و متاسفانه علی رغم  اینکه بیش از یک سال از این اتفاق می‌گذرد حدود ۷۰۰ متر این مسیر که می تواند مسیر را برای شهروندان کوتاه و جریان ترافیک شهر را مطلوب تر کند بسته شده است.

او گفت: این منصفانه نیست که شهروندان به دلیل ناهماهنگی ها از خدمات شهر بی بهره شوند؛ لذا در خواست دارم که شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقات لازم را انجام دهد.

حبیب کاشانی نیز تذکر خود را به موضوع آلودگی هوا که در جلسه گذشته شورای شهر بررسی شد و تماس استاندار تهران با همه اعضایی که در صحن تذکر دادند اختصاص داد و گفت: بحث ما تنها به روز شنبه مربوط نمی شود چرا که با شرایطی که کشور دارد و رایزنی با کشورهای درگیر در مسأله ریزگرد امکان وقوع مجدد گرد و غبار وجود دارد.

او ادامه داد: آقای استاندار اظهار کردند مطالبی که در صحن گفته شده ممکن است مقداری ناصحیح باشد و اصرار داشتند حتما این مطلب گفته شود. در فرم ارسالی از سوی استاندار شاخص هوا از ساعت هفت صبح ارسال شده در حالی که ۲۰ فروردین مشکل از ساعت ۱۲ شب شروع می شود و ایشان تشخیص دادند که شروع کار از ساعت ۷ صبح است و از این ساعت اعداد را ارسال کردند.

کاشانی گفت: در شروع صبح شاخص ۱۸۰ بوده و حرف من این است در رابطه با دانش آموزان کوچک و سطح ابتدایی وقتی این شاخص از ۱۵۰ به بالا است تکلیف قانونی بوده که مدارس تعطیل شود. ذرات معلق در طی روز بوده و پاک نشده است، حرف ما درباره بچه های کوچکی است که توان جسمی آنها به حدی نیست که بتوانند این حد از آلودگی را تحمل کنند.

او از استاندار خواهش کرد تا به این نکته توجه کند که بین شاخص ۱۵۰ تا ۲۰۰ مدارس باید تعطیل می شده و با توجه به ظرفیت جسمی بچه های کوچک در حفظ جان آنها باید دقت شود.

کاشانی در ادامه تذکر خود به سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: اکیدا خواهش می کنم دوستان در آموزش و پرورش برای مشغله فکری کارمندان فکر کنند.‌

جعفر شربیانی نیز تذکر خود را به دستیاران مدیران شهری اختصاص داد و گفت:  طرح به کارگیری دستیاران در سال۱۳۹۹ با هدف به کارگیری شایسته سالاری با یک فرایند شفاف از  طریق سازمان سنجش کشور انجام شده است.

وی ادامه داد:  پذیرش داوطلبان طی ۳ بار فراخوان و آگهی در روزنامه همشهری در شهریور همان سال و با شرکت ۳۵۰۰ نفر با اعتماد به شهرداری تهران شرکت کرده و طی ۳ مرحله آزمون کتبی و مصاحبه ارزیابی  ۲۵۰ نفر جذب شدند پذیرفته شدگان نهایی با احراز مدارک تحصیلی  در گروه های شغلی قراردادی تابع قانون کار مشغول به کار شدند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این منتخبان با انگیزه در مجموعه های مختلف شهرداری استقرار یافته و ارزشیابی های اخیر حاکی از رضایت مندی مدیران از عملکرد آنها بوده است.

وی یادآور شد: معاونت توسعه سرمایه های انسانی در اقدامی عجولانه در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۲ تصمیم به تصحیح عنوان شغلی و تغییر محل خدمت این افراد گرفته است این در حالی است که دستیاران جوان  عمدتا فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و ... هستند.

جعفر شربیانی تاکید کرد: طبق صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پشتیبانی از نخبگان بر همه مدیران الزامی است؛  این تصمیمات از بالا به پایین علاوه بر خدشه دار شدن اعتماد عمومی باعث از بین رفتن انگیزه سرمایه انسانی در شهرداری می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که مدیران عالی کشور از بازگشت نخبگان به داخل کشور صحبت می کنند، این اقدام  معاونت توسعه منابع انسانی در تنزل جایگاه شغلی نخبگان  در سال جدید جای تامل دارد.

وی در پایان افزود: درخواست دارم معاون توسعه منابع  انسانی شهرداری تهران این بخشنامه را تعدیل کند.

محمد آخوندی نیز تذکر خود را به مصاحبه یکی از اعضای شورا پنجم در روزهای گذشته اختصاص داد و گفت: آقای امانی در تذکرات متعددی نسبت به بررسی عملکرد دوره پنجم و ارایه گزارش تحویل و تحول تاکید کردند.‌زمانی فکر می کردم این تذکرات کافی است و باید به کار خود بپردازیم و مشغول گذشته نباشیم چرا که مردم با بررسی عملکرد گذشته در انتخابات شرکت کردند.

او ادامه داد: امروز به این نتیجه رسیدم که تاکید دوستان درست بود و زود از این مسایل گذشتیم. بعد از اینکه آقای آقامیری نکته ای را فرمودند و برخی از رسانه ها حرف های ایشان را تحریف کردند بعد از آن نیز مباحثی مطرح شد که نشان دهنده غرض و مرض کسی است که دنبال مصاحبه می رود و کسی است که در این زمینه صحبت می کند.

آخوندی گفت: یکی از اعضای خانم شورای پنجم که در دوره قبلی می گفتند که برای هیات امام حسین (ع) برای چه هزینه می کنید و چرا نمایشگاه عطر سیب را برگزار می کنید و از بیت المال حفاظت کنید  ماشین شورا در استان دیگری از کشور در اختیار یکی از اعضای خانواده ایشان بوده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: ایشان نکاتی را گفتند و من خواستم تذکر بدهم و از مدیریت شهری گلایه کنم که سنت تحویل و تحول را به درستی تنظیم و برای ثبت در تاریخ ارایه دهیم. این خانم در صحبت های خود گفتند که با حصارکشی نمی شود تهران را اداره کرد.

او ادامه داد: حصارکشی را که شما انجام دادید و با شعار امید آمدید و مردم را ناامید کردید. سوال ما این است که وقتی می گویید باید برای موضوعات اساسی در تهران کار شود خودتان برای موضوعات اساسی تهران چه کار کردید؟ برای مترو تهران، آلودگی هوا چه کار کردید؟ چند متر مترو ساختید؟

عضو شورای شهر تهران افزود: ادامه مسیر ۱۲ ساله مدیریت شهری در تهران را متوقف کردید و هیچ کاری هم انجام ندادید و مجموعه جدید چند ماه است که مشغول آواربرداری از وضعیتی است که شما ایجاد کردید. حتی به انبار مترو رحم نکردید و انبار مترو را که مجموعه جدید تحویل گرفته خالی بوده است و اینجا به دلیل ضعف ما در گزارش دهی زبان باز کردند و از پستو بیرون آمدند.اینها باید در دادگاه افکار عمومی محاکمه شوند نه اینکه زبان باز کنند و سخنرانی و نطق کنند و اظهار نظر کنند.

او‌ گفت: ایشان در یکی از جملات خود گفتند که باید برای آلودگی هوا برنامه ریزی کنیم، خب شما در آن چهار سال چه کار می کردید؟ الان یادتان افتاده که برنامه ریزی کنید؟ ‌در جلسه ای که آقای رییسی دو شب پیش با مدیران رسانه ای داشتند یکی از سران رسانه های اصلاح طلب به خود بنده گفت که آبروی ما را شورای پنجم و شهرداری برد.قضاوت دوستان خودتان درباره عملکردتان این است و از دوستان درخواست می کنم که گزارش تحویل و تحول را آماده و ارائه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز