واکنش سازمان زیباسازی به المان زنی که در حال غباروبی از یک فرش است
مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره استفاده از المان زنی که در حال غبارروبی از یک فرش است در نمایشهای نوروزی شهرداری تهران گفت: المان به نمایش درآمده شامل مجموعهای از المانها است که مجوز آن توسط سازمان زیباسازی دوره گذشته مدیریت شهری صادر و در ایام نوروز ۱۴۰۱ مجددا استفاده شد.
«محمد زمان آبادی» مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به استفاده از المان زنی که در حال غبارروبی از یک فرش است در نمایشهای نوروزی شهرداری تهران گفت: در سال ۱۳۹۹ به بهانه فرا رسیدن بهار ۱۴۰۰سازمان زیباسازی شهر تهران با نصب یکسری المانهای منطقهای در محلات مختلف موافقت کرد که شامل مجموعهای از المانهای مختلف از جمله این المان است.
او ادامه داد: در این طرح از مجموعهای از المانهای حجمی استفاده شده که طرحهای نوستالژی و خاطرات ماندگار پدربزرگها و مادربزرگها و گذشتگان را از سنتهای مراسم استقبال از عید نوروز نشان میدهد.
مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: خانه تکانی، فرش تکانی، چیدن سفره هفت سین و دید و بازدیدهای نوروزی در این مجموعه به نمایش درآمد و در آن زمان سازمان زیباسازی وقت مجوز نصب را داده است.
او اضافه کرد: شهرداری در سال ۱۴۰۱ به مناطق این مجوز را داد که از طرحهای المانهای نوروزی که دارای تاییدیه سازمان زیباسازی است مجددا اکران کنند و این المان یکی از مواردی بود که در کنار سایر المانها مجددا اکران شدند. اما در آن بازه زمانی بازتابی که در اکران اخیر داشته به همراه نداشته است.
زمان آبادی تاکید کرد که رویکرد سازمان زیباسازی این نیست که خانمها به عنوان اصلیترین اقشار تاثیرگذار جامعه در زمینههای سیاسی و اجتماعی را خانهنشین به نمایش درآورد.
وی افزود: این رویکرد را در اکرانهای متعددی که در مدت اخیر به نمایش درآمده از اکران روز مادر تا اکران بانوی ملیپوش تیم ملی فوتبال در نظر گرفتیم و تکریم نهاد خانواده و به ویژه بانوان حتما در کمپینهای این سازمان رعایت میشود.