خبرگزاری کار ایران

مشارکت نخبگان و فعالان محلات در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری

مشارکت نخبگان و فعالان محلات در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری
کد خبر : ۱۲۱۵۳۲۷

معاون شهردار تهران گفت: سعی ما بر این است که با مشارکت مردم و با حضور نخبگان و موثران بتوانیم در شهر موثر واقع شویم و مشکلات را با آن‌ها برطرف کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد امین توکلی زاده با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریتی شهرداری تهران مدیریت مردم‌محور است، گفت: این تغییر رویکرد در طول ۶ ماه اخیر بر مبنای اسناد بالادستی انجام شده است. 

وی افزود: سعی ما بر این است که با مشارکت مردم و با حضور نخبگان و موثران بتوانیم در شهر موثر واقع شویم و مشکلات را با آن‌ها برطرف کنیم. 

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تشکیل مجامع نخبگانی، موثرین و فعالان محله‌ها یکی از مهمترین موضوعاتی است که مدیریت شهری در دوره جدید در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تهران از وجود نخبگان زیادی در محله‌ها برخوردار است. این افراد با مشارکت بالا و دلسوزی به دنبال این هستند تا وضعیت بهتری را در شهر ایجاد کنند. 

وی یادآور شد: موظف هستیم با زمینه‌سازی و پشتیبانی از این انگیزه‌ای که در مردم و نخبگان وجود دارد، بستر حضور آن‌ها را در تصمیم‌سازی مدیریت شهری ایجاد کنیم. 

توکلی زاده با پرداختن به تشکیل قرارگاه‌های پنج‌گانه در معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: مهمترین قرارگاهی که با اولویت شهردار تهران شروع به کار کرد، قرارگاه اجتماعی بود. این قرارگاه‌ها سه ضلع دارد و ما در قرارگاه‌ها هر آنچه در شهرداری تهران به عنوان وظایف قانونی بر عهده داریم، مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه در قرارگاه اجتماعی ابتدا بین بخش‌های داخلی شهرداری هماهنگی‌های لازم انجام شد، اظهار کرد: در گام بعدی به سراغ نهادهای متولی در حوزه اجتماعی رفتیم و تاکنون نیز بیش از ۱۸۰ مصوبه در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصویب شده است. 

به گزارش پایگاه خبری شهر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در قرارگاه اجتماعی دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی مانند نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، دادگستری شهر تهران، هلال احمر، سازمان ثبت اسناد، استانداری، معاونت اجتماعی، سپاه تهران و تمام نهادهایی که می‌توانند در این مجموعه نقش آفرین باشند، جضور دارند. در این میان نهادها و سازمان‌هایی که نقش بیشتری دارند، محوری‌تر بوده و برخی دستگاه‌ها نیز نقش پشتیبان را دارند تا بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی قدم‌های تاثیرگذاری را برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز