در گفتوگو با ایلنا مطرح شد؛
بیشترین محصولات خریداری شده تهرانیها از میادین میوه و تره بار در سال ۱۴۰۰/ استقبال شهروندان از فروش ویژه گوشت، مرغ و انواع برنج در بازارهای روز
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: عرضه محصولات تنظیم بازار با نرخ مصوب، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نه تنها با کاهش میزان فروش روبهرو نبوده، بلکه شاهد استقبال بیشتر شهروندان و افزایش میزان فروش به ویژه در مورد محصولاتی نظیر گوشت مرغ و انواع برنج نیز بوده است.
«ایوب فصاحت» مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره میزان فروش میادین میوه و تره بار در سال ۱۴۰۰ گفت: ارائه آمار دقیق میزان فروش در میادین و بازار میوه و تره بار طی سال ۱۴۰۰ نیازمند احصای دقیق میزان فروش ۲۶۲ میدان و بازار میوه و تره بار زیرمجموعه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است و برای استخراج کل دادهها از سطح این مراکز در سال ۱۴۰۰ نیاز به زمان مناسب است تا این اطلاعات از طریق روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در اختیار رسانهها قرار گیرد.
او در پاسخ به سوال دیگری درباره بیشترین میوه و تره بار مصرف شده در سالی که گذشت گفت: به دلیلی که در خصوص سوال اول گفته شد، ارائه آمار دقیق ممکن نیست اما در مجموع، در بین انواع میوه، سیب، پرتقال، نارنگی، انگور و انار و از بین انواع محصولات فرنگی، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و انواع سبزی، پرمصرفترین محصولات محسوب میشوند.
فصاحت در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام به ویژه مرغ و برنج، چند درصد کاهش فروش در این اقلام داشتید، اظهار کرد:با توجه به اختلاف قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی محصولات در میادین میوه و تره بار نسبت به میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر که البته این تفاوت در مورد مواد پروتئینی به ۲۰ درصد و انواع برنج به ۲۲ درصد میرسد و همچنین، عرضه محصولات تنظیم بازار با نرخ مصوب، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نه تنها با کاهش میزان فروش روبهرو نبوده، بلکه شاهد استقبال بیشتر شهروندان و افزایش میزان فروش به ویژه در مورد محصولاتی نظیر گوشت مرغ و انواع برنج نیز بوده است.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بیشترین استفاده از میادین مربوط به کدام مناطق بوده گفت:با توجه به پراکندگی ۲۶۲ میدان و بازار میوه و تره بار در ۵ پهنه مرکزی، شمال، جنوبی، شرقی و غربی شهر تهران و امکان دسترسی آسان شهروندان به این مراکز و همچنین، با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولات در میادین میوه و تره بار، خوشبختانه شهروندان تمام مناطق تهران نسبتاً به صورت یکسانی از این مراکز استفاده میکنند.
او اضافه کرد: هر چند با توجه به رسالت ذاتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در راستای حمایت از طبقه متوسط و شهروندان کمبرخوردار، باید گفت اصولاً اکثر مراجعهکنندگان به میادین میوه و تره بار را این اقشار تشکیل میدهند.
فصاحت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آلودگی میوهها و میزان مصرف سموم در میوهها در میادین میوه و تره بار چطور ارزیابی میشود اظهار کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با ایجاد بستر مناسب برای عرضه میوه و تره بار در سطح خردهفروشی، فعال بوده و تلاش میکنیم در عرضه محصولات، تمامی استانداردها و دستورالعملهای مراجع مربوطه را رعایت کنیم.