خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی:

شیوه‌های سنتی درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه باید متحول شود

شیوه‌های سنتی درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه باید متحول شود
کد خبر : ۱۲۰۹۰۲۶

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: شیوه‌هایی که درباره ارتباط صنعت و دانشگاه سابقا در مورد آن‌ها صحبت‌هایی بیان شده بود، راندمان ندارد و بسیاری از این بحث‌ها دور میزهای جلسات باقی می‌ماند و تبدیل به محصول و عمل نمی‌شود.

«حسن کریمی مزرعه شاهی» سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعامل صنعت با دانشگاه و این امر که چرا تا کنون ارتباط میان صنعت و دانشگاه تقویت نشده است گفت: برداشت من در خصوص این موضوع آن است که شیوه‌های سنتی برای موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه باید متحول شود.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظرم شیوه‌هایی که درباره ارتباط صنعت و دانشگاه سابقا در مورد آن‌ها صحبت‌هایی بیان شده بود، راندمان ندارد و بسیاری از این بحث‌ها دور میزهای جلسات باقی می‌ماند و تبدیل به محصول و عمل نمی‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره اینکه باید تفکر و شیوه‌های سابق را تغییر دهیم، بیان کرد: در دانشگاه‌های نسل جدید خیلی از این شیوه‌های آموزش و روش‌هایی که به این صورت است، تغییر کرده و تفکر عوض شده است. ما باید هم در صنعت و هم در دانشگاه یک سری مشکلات و مسائلمان را با هم حل کنیم.

کریمی مزرعه شاهی گفت: ما دائما خواستار این هستیم که چنین اتفاقی بیافتد اما کمتر به این موضوع فکر کردیم که چطور این کار باید انجام داد و با چه شیوه‌ای می‌توان به نتیجه مطلوبی رسید که در فرهنگ جامعه نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه صنعتی که از دانشگاه استفاده کرده جلو افتاده است، گفت: به همین خاطر است که برخی از صنایع که ۱۰ الی ۱۵ سال پیش اتفاقاتی از جمله تعامل با دانشگاه در داخل آن‌ها رخ داده از صنعتی مثل صنعت خودروسازی خیلی جلوتر افتادند. می‌شود این کارها را کرد؛ پس قطعا می‌توان برای این تعامل و پیشرفت راهکارهایی ارائه داد.

سرپرست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به این سوال که چرا شیوه‌های سابق جواب نداد؟ بعضا می‌گویند به خاطر این است که صنعت دانش آموخته‌های دانشگاهی ما را نمی‌پذیرد و برخی صنایع از جمله خودروسازی دچار باند بازی هستند؟ گفت: تا زمانی که صنعت ما دانشگاه را نپذیرد و دانشگاهم ما هم صنعت را قبول نداشته باشد و صحبتش این باشد که این مال صنعت۴۰.۵۰ سال پیش است و اینها هم بگویند دانشگاهی‌ها فقط یک سری حرف‌های تخیلی می‌زنند که قابلیت اجرا ندارد، مشکل حل نمی‌شود.

کریمی مزرعه شاهی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک کنیم و تلاش کنیم آن‌ها را دور یک میز بنشانیم، یاد بگیریم با یکدیگر صحبت و زندگی کنیم. البته این موضوع به خصوص در زمینه صنعت خودرو کار زیادی می‌برد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز